Félmilliárdos fejlesztés a szabadkikötőben

iho/hajózás   ·   2012.11.05. 16:51

A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) további 10 ezer négyzetméterrel bővíti az elmúlt években kiépített korszerű konténeres árukezelésre alkalmas 80 ezer négyzetméteres tároló területet, és épül egy 600 négyzetméter hasznos területű irodaház is – olvasható a tranzitonline.eu oldalon. Ebbe a korszerű munkakörülményeket biztosító létesítménybe költözik majd be az egyik legnagyobb forgalmú hazai konténerterminál üzemeltetője, a Mahart Container Center Kft. (MCC Kft.) a jövő év első negyedévében.

A csepeli szabadkikötő.<br >(fotó: Vörös Attila)

Az építkezés szervesen illeszkedik a BSZL beruházási politikájához, 2011-ben már több mint 160 ezer TEU kezelt konténeres forgalmat bonyolított le. A csepeli vállalathoz túlnyomórészt vasúton érkező szállítmányok részben közúton, részben vízi úton, részben pedig közúti és a vízi fuvarozást kombináló Ro-Ro eljárással folytatják útjukat célállomásaikra. A cégcsoport ömlesztett és darabáru forgalma meghaladja az évi egymillió tonnát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.