Flirt: az Egyesült Királyság is elcsábítva

iho/vasút   ·   2016.10.10. 16:15
400px_stadler_flirt_uk_eastanglia

A Flirt UK-családot regionális és intercity-kivitelben építi majd meg a helvét gyártó. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű regionális verzióból tizennégy háromrészes és huszonnégy négyrészes szerelvényt vásárol az East Anglia. A vonatok villamos- és dízeles üzemre is képesek lesznek, a dízelerőforrás a négyrészes járművek közepén, a háromrészeseknél pedig az egyik orr-rész és a betétkocsi között, külön szekcióként kerül beépítésre. A tizenkét részes intercity-Flirtök kizárólag felsővezetékről tudnak táplálkozni, a kétszáz kilométer per óra legnagyobb sebességű szerelvényekből húsz kerül a vasúttársasághoz. Az összesen hatszáztízmillió fontot kóstáló járműbeszerzést a Rock Rail finanszírozza, az üzlet része a magántársaság által az Egyesült Királyságban véghezvitt legnagyobb járműbeszerzésnek.

A Stadler a húsz tizenkétrészes IC-Flirt mellett tizennégy háromrészes és huszonnégy négyrészes, regionális kivitelű, dízel- és villamos üzemre egyaránt képes Flirtök is szállít az East Angliának (látványtervek: Stadler Rail)

A motorvonatok karbantartásáért a Stadler Norwichban található Crown Point-i telephelye felel majd. Az intercity-Flirtök London és Norwich, valamint a Liverpool St. és a londoni Stansted repülőtér közötti Stansted Express-járatokon, a regionális Flirtök pedig a kelet-angliai Key Regional-járatokon fognak közlekedni.

A királyságban a szerelvények elején látható, figyelmeztető sárga festés – mely az ötvenes évektől volt kötelező – március óta az újabb, megfelelő jelzőfénnyel ellátott járműveknek csak opcionális, a Stadler már nem is él ezzel a megoldással a legújabb látványterveiben.

A motorvonatok belső tere

A Stadler szerint a légkondicionált, wifivel, konnektorokkal, korszerű utastájékoztatással felszerelt, oldalanként két-két üléssort kínáló, alacsonypadlós szerelvények továbbfejlesztett utaskomfortot nyújtanak majd Norfolk és Suffolk térsége számára. A Flirt UK-motorvonatok is képesek lesznek a visszatápláló fékezésre. Az első szerelvényeket 2019-ben szállítja a Stadler – számol be a railcolor.com.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek