Forgalomba állt az első, új generációs GYSEV-Flirt

iho   ·   2018.08.22. 12:00
68flirt3

Utasforgalmi próbaüzem keretében forgalomba állt az első, új generációs GYSEV Flirt. A villamos motorvonat a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon szállítja az utasokat. A próbaüzem keretében két új jármű közlekedik az október 5-éig tartó időszakban. Információink szerint a vonatok Szombathely és Szentgotthárd illetve két fordulóra Szombathely és Sopron között a következő járatokat viszik: 9159-9152-29130(gm)-9125-9124-9113-9183-9158-9128-9131.

A GYSEV Zrt. 2016-ban jelentette be, hogy a meglévő tíz mellé további tíz Flirt típusú, villamos motorvonatot megrendeléséről írt alá szerződést. A vasúttársaság új generációs Flirtjei közül az első két jármű már tavaly ősszel elkészült, a motorvonatokat november végén, Szombathelyen mutatták be az utazóközönségnek.

A futópróbák kellékeit végre az utasok váltják az új motorvonatokon (fotó: Vörös Attila)

Mivel technológiájában jelentősen átalakult az új generációs Flirt, Magyarországon hatósági engedélyeztetési eljárásra volt szükség. Ezt az elmúlt hónapokban folyamatos próbafutások és mérések keretében folytatta le a vasúttársaság. Az eljárás része az utasforgalmi próbaüzem is, amelynek során már utasokat is szállítanak a járművek. A Flirt3-asok az orrkialakításon túl (a TSI-nek – Interoperabilitási Műszaki Specifikációk – megfelelően) méretükben is eltérnek kissé elődeiktől, 2,8 méterrel hosszabbak, és 208 ülőhelyen foglalhatnak helyet az utasok. Alkalmasak azonban a régebbi szériás Flirtökkel szinkronban közlekedésre, így izgalmas vonatösszeállításokkal is találkozhattunk a próbafutásokon.

Új generációs Flirt motorvonat Bük állomáson, 2018. augusztus 22-én (fotó: GYSEV)

Az új generációs GYSEV-es Flirt-flotta járműveit folyamatosan szállítja le a vasúttársaságnak a gyártó Stadler konzorcium. 2019 első felében várhatóan az összes motorvonat forgalomba állhat a GYSEV Zrt. vonalhálózatán. Magyarország első Flirt3-asait 2016-ban rendelte a GYSEV, a már (náluk is) bevált régi típusú motorvonatok mellé. A motorvonatok 21 milliárd 700 millió forintos árát száz százalékig az Európai Unió IKOP-kerete támogatja.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek