Forgalomban az első német Linkek

iho/vasút   ·   2016.07.13. 08:45
400px_neb_pesa_link

A huszonhétmillió euró értékű megrendelés értelmében a NEB hét kétrészes, valamint két háromrészes szerelvényhez jut. A kétrészes járműveknek június elején adta meg a közlekedési engedélyt a német szövetségi vasúti hivatal, az EBA, ezzel az első olyan lengyel gyártású dízel motorvonatokká váltak, amelyek németországi üzemengedéllyel rendelkeznek – a háromrészes verzió valószínűleg év végére kaphatja meg a hivatalos engedélyt. A Link-motorvonatokat Lengyelországban és Csehországban már 2012 óta használják.

A vasúttársaság az első két szerelvényt március közepén vehette át a gyártótól, jelenleg pedig már öt kétrészes Link van a birtokukban. A típus hivatalos bemutatója június közepén, a Németország és Lengyelország közötti, kétoldalú együttműködési szerződés aláírásának huszonötödik évfordulójára szervezett kongresszussal egy időben volt Berlinben. Az avatóünnepséget követően a járművek első útja Potsdamba vezetett.

A Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) állította forgalomba elsőként Németországban a lengyel Pesa Link-dízelmotorvonatait (fotó: Ryszard Piech/Railway Gazette)

Az International Railway Journal arról ír, hogy a NEB Pesa-vonatai Németországon belül Berlin-Ostkreuz/Lichtenberg és Templin, Werneuchen és Rheinsberg között fognak járni, sőt mivel a német és a lengyel vasúthálózatra is van engedélyük, a német fővárostól a lengyelországi Kostrzyńig, nemzetközi forgalomban is bevetik őket. A távlati tervek között szerepel a lengyel szakasz Gorzów Wielkopolskiig történő kibővítése. A motorvonatoknak az eredeti elképzelések szerint már tavaly decemberben forgalomba kellett volna állniuk, azonban a típusengedélyek megszerzése elhúzódott.

A dízelszerelvényeket a német MTU PowerPack-hajtásrendszere mozgatja – a Rolls-Royce tulajdonában álló német üzem 2014-ben állapodott meg a Pesával kilencszáznegyven PowerPack vásárlásáról. A hajtásrendszereket a következő évek során forgalomba álló Link-motorvonatokba – többek között a DB által rendelt szerelvényekbe – építik majd be: a kétrészes szerelvényekbe az MTU 390 kilowatt teljesítményű, Euro IIIB előírásnak megfelelő, 6H 1800 R85L dízelerőforrásával, míg a háromrészesekbe két, egyenként 565 kilowattos, 12V 1600 R70 típusú MTU-motorral ellátott hajtás kerül. A kétrészes verzió 43,7 méter hosszú, 2,88 méter széles, 4,28 méter magas, kilencvenkét fix és negyvennyolc lehajtható ülőhelyet, valamint nyolcvan állóhelyet biztosít. Két hely áll kerekesszékkel élők rendelkezésére, továbbá tizenkét kerékpárt is el lehet helyezni a szerelvényeken. Legnagyobb üzemi sebességük száznegyven kilométer per óra. Az utastérben biztonsági kamerarendszer, légkondicionálás, akadálymentesített WC, valamint audiovizuális utastájékoztató rendszer szolgálja majd az utazók kényelmét – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek