Futópróbázik az olasz Vörös Nyíl

iho   ·   2013.07.20. 15:30
400px_frecciarossa1000

Az első Vörös Nyilat a hónap elején lehetett látni először mozgás közben a Bombardier Vado Ligure-i egységében. Az olasz nemzeti vasúttársaság még 2010-ben rendelt meg ötven nagysebességű Frecciarossa-motorvonatot a Bombardier és az AnsaldoBreda közös vállalkozásától. A Railway Gazette információi szerint az előbbi gyártó vállalta a nagyobb részt a szerelvények létrehozásában (formatervezés, forgóvázak, vontatási egységek és vezérlési rendszerek), az olasz partner a formaterveket tökéletesítette, valamint a vonatok készre szerelését is a hazai üzemegység végzi.

A prototípus Frecciarossa 1000-es kezdeti próbái már április óta folynak Vado Ligure-ban. A tesztsorozat július folyamán ér a következő fázisához: a Genova és Savona közötti szakaszon kezdődnek meg a nyíltvonali futópróbák. A tesztek során öt szerelvény fognak használni. A vonatokat megfuttatják a Csehországban található velími próbapályán, a nagysebességű futópróbák pedig a Milánó és Róma, valamint a Milánó és Torinó közötti vasútvonalakon zajlanak majd. A tesztsorozat várhatóan 2014 szeptemberében zárul.

Büszkén lengett az átadóünnepségen az olasz nemzeti trikolór, az európai vasút egyik mértékadója lehet a Frecciarossa 1000-es<br>(fotó: Bombardier)

A Global Rail News kiemeli, hogy a V300 Zefiro villamos motorvonatcsaládba tartozó Frecciarossákat a Bombardier egyenesen Európa leggyorsabb vonatainak kiáltotta ki, lévén óránként 360 kilométer per órás üzemi sebességre tervezték azokat, a konkurens vasúttársaságok (DB, SNCF, Renfe) nagysebességű vonatai (ICE, TGV, AVE) pedig menetrend szerint nem haladhatnak háromszázötvenes óránkénti tempónál gyorsabban. A gyártó konzorcium a nagysebességű tesztek alatt a négyszázas álomhatárt is át szeretné törni a Frecciarossa 1000-esekkel. A Vörös Nyilak tervezése során fontos szempont volt, hogy rendkívül jól tudjanak gyorsulni kanyargós pályaszakaszokon is, kiemelkedő menetidőt biztosítva ezzel, valamint teljes mértékben interoperábilisak legyenek a nemzetközi forgalomban történő használatnál.

Az igencsak látványos formatervű, nyolckocsis Frecciarossák 485 utasnak kínálnak ülőhelyet négy osztályon, további két lenyitható ülés áll a kerekesszékkel élők rendelkezésére. A szerelvényben bisztró-rész is található. A nagyobb utasforgalmú vonalak ellátására maximum két egység összekapcsolása és szinkronüzemű használata engedélyezett.

A szupervonat hivatalos átadását hatalmas médiaérdeklődés övezte<br>(fotó: Railway Gazette)

A hivatalos átadáson a Bombadier elnöke arról beszélt, hogy ezek a motorvonatok világszinten is mértékadóak és iránymutatóak lesznek a nagysebességű vasúti közlekedés terén. A Frecciarossa 1000-es egy olyan jövőre mutat rá, amiben a nagysebességű utazás nemcsak gyorsabb, de költséghatékonyabb, kényelmesebb, biztonságosabb és határok nélküli közlekedést is jelent.

A Vörös Nyilak a tervek szerint 2015 elejétől szállítanak majd utasokat. A Trenitalia nem titkolt célja, hogy a német DB és a francia SNCF után az öreg kontinens harmadik számú nagysebességű vasúti szolgáltatója legyen a Frecciarossák segítségével – számol be az International Railway Journal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nincs B-terv

Kiss Bertalan   ·   2021.01.16. 18:00

A fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében matricázták fel a napokban a GYSEV Cargo 193 837-es Vectronját.