Gabonarakomány Bajáról

Vörös Attila   ·   2013.07.10. 18:20
IMG_5903__130708_Janoshalma__753703_753704_AWT__400

Baja teherforgalmának egyik meghatározó eleme a kikötő. A Duna bal partján, az 1479+140 és az 1480+900 folyamkilométer között található kikötő életét a Gemenci Erdő- és Vadgazdaság Zrt. és az ÁTI Depo Közraktározási Zrt. határozza meg. Ez utóbbi változó gyakorisággal kezel gabonával rakott irányvonatokat, a farakodás sokkal egyenletesebb. A gabonavonatokat a többnyire a Rail Cargo Hungaria, a Floyd és az AWT magán-vasúttársaság húzza.

Az AWT üres szerelvényét néhány nappal korábban a cég egyik Kocúrja állította be rakodásra, az 1800 tonnás vonat elviteléhez viszont már kellett a két Búvár. A szerelvény Rajkán lépett ki az országból, Bajáról Kiskunhalason át végig a 150-es vonalon, majd Ferencvárostól a győri fővonalon közlekedett.

Jánoshalma előtt dönget az AWT 704-es és 703-as Búvárja a bajai gabonával

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.