Ganz csuklósok: ez már a vég?

Kemsei Zoltán   ·   2016.06.20. 16:15
00kicsi

A most selejtezett Ganzok mindegyike megjárta a Nagykörutat, a legrégebbi közülük az 1972-ban gyártott, eredetileg 1387-es pályaszámot viselő 1416-os. A járművekkel együtt a régi jelleg is elköszön lassan, az 1416-oson kívül az 1465-ös, 1466-os, 1467-es, 1471-es, 1474-es, 1478-as, 1479-es kocsik még a régi, izzós belső világításúak. Az említetteken kívül még az 1424-es, 1446-os kocsikra vár a búcsú.

Az 1416-os kocsi Kelenföld kocsiszín előtt, március 17-én. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

Az 1452–1481 közötti pályaszámú villamosok 1977–78-ban készültek a Ganz-Mávagban, az utolsónak érkezettek a gyárból szinte rögtön a Nagykörútra kerültek, a szóló és a csatolt hatósági (akkori elnevezés szerint műtanrendőri) vizsgáját szinte egyszerre tartották. Velük fejeződött be 1978 tavaszán a körúti típusváltás UV szerelvényekről csatolt Ganzokra.

Az 1424-es a 37-es viszonylaton, a sűrített temetői forgalom idején, 2010. október 31-én

Hamarosan elérkezik az az idő, amikor a csuklósokkal már csak a 2-es, 47-es, 49-es vonalakon találkozhatunk: a Lánchíd pesti aluljárója és a Szabadság híd egyelőre igényli a keskeny villamosokat. A Budai Fonódó hálózaton lassacskán – majd augusztus 28-a után, a Fehérvári út felújításának befejeztével kiderül – a Tatrák és a CAF-ok veszik át a hatalmat, az utóbbiak utánrendeléséből egy-két kocsi már próbafutásait végzi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.