Grimaldi Grande Auckland, az olasz logisztikai multi második PCTC-hajója

A globális szállítmányozási cég Sanghajban vette át a Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding és a China Shipbuilding Trading Company hajóépítőktől megrendelt hét autószállító hajó közül a másodikat.
A 200 méter hosszú, 38 méter széles és körülbelül 77 500 bruttótonnás Pure Car & Truck Carrier (PCTC; a meghatározás az ammónia-meghajtás tiszta jellegére utal, lásd még lejjebb) Grande Auckland közúti járművek – személygépkocsik, terepjárók, furgonok (elektromos és hagyományos üzemanyaggal működők egyaránt) –, valamint egyéb gördülő rakományok szállítására alkalmas. A négyfedélzetes hajó 9241 CEU raktérfogatú, és képes nagyméretű gördülő egységek/járművek befogadására, beleértve az akár 250 tonnás és legfeljebb 6,5 méter magas nehéz rakományokat is.
A Grimaldi Grande Auckland hajómotorja MAN B&W 7S60 ME-C10.6-HPSCR TIER II–TIER III típusú – ez a hajóosztály egyik legalacsonyabb fajlagos üzemanyag-fogyasztású erőforrása, és megfelel a szén-, a nitrogén- és a kén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is. Ugyanakkor a hajó megkapta az olasz Registro Italiano Navale, a RINA minősítő társaság „Ammonia Ready” osztályú tanúsítványát, amely igazolja, hogy a jövőben átalakítható az ammónia, mint nulla szén-dioxid-kibocsátású alternatív üzemanyag használatára. A Grande Aucklandot hidegvasalásra tervezték, azaz a kikötőben dokkolva parti árammal is működtethetők az egyes rendszerei.
A névadással Auckland előtt tiszteleg a tulajdonos: Új-Zéland legnagyobb városának kikötőjét 2023 óta rendszeresen, havonta szolgálják ki az Európából érkező Grimaldi hajók. Egyébként a Grande Auckland első útján Sanghajból indulva, majd Lienjünkangban rakodva 4900 kínai gyártmányú, 3300 folyóméteren felsorakoztatott közúti járművel a fedélzetén a marokkói Agadirban és Tangerben, a spanyolországi Vigóban, Antwerpenben (Belgium) és Southamptonban (Egyesült Királyság) szortírozza a küldeményeket. Idén végig az Ázsia–Európa útvonalon fog hajózni, a következő útja Japánba, illetve Dél-Koreába vezet majd.
Ezzel párhuzamosan Kína is nyomul, például a BYD is sorra veszi át az autószállító hajóit.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!