Hamarosan kész Nyíregyháza nyugati elkerülője
Nyíregyháza nyugati elkerülőjének harmadik üteme várhatóan még őszre elkészülhet. A hivatalosan 338-as főútként aposztrofált pálya első két ütemét, az M3-as autópálya és a 36-as főút közötti szakaszokat 2015 végétől használhatják a járművek. Az elkerülő fejlesztésének következő két állomása, vagyis a 36-os és a 38-as főutak, valamint a 38-as főút és a Nyíregyházát Kótajjal összekötő 3822-as út közötti szakaszok építése 2018 márciusában kezdődött meg. A munkák a tervezett ütem szerint haladnak, a készültség jelenleg nyolcvan százalékos. A szükséges közművek kiváltása elkészült, továbbá az útpálya kilencven százalékán már az aszfalt kötőréteg is megépült.
A Nyíregyháza nyugati elkerülő harmadik üteme két részből áll. A 36-os és a 38-as főutak közötti szakasz 3,77 kilométer hosszú, kétszer egy forgalmi sávval hozzák létre. A fejlesztés keretében egy hatvannyolc méter hosszú híd épül a 80-as számú Budapest–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza vasútvonal felett. Körforgalmi csomópontot hoznak létre a 38-as főútnál, itt a szegélyépítést követően megtörtént a cementstabilizációs alapréteg építésese. Jelenleg az aszfaltozás van folyamatban a kötőréteg szintjéig. Ezt követően a forgalmat átterelik a megépült pályarészre, majd kezdetét veszi a hiányzó szakaszok építése is. Az új pályára várhatóan június utolsó hetében terelik át a forgalmat.
A 38-as főút és 3822-es összekötő út közötti szakasz 4,1 kilométer hosszú, kétszer egy forgalmi sávos kialakítású lesz. Ezen a szakaszon is épül egy körforgalom: a 338-as, a 3822-es és a Nyíregyháza Nyírszőlős külterületén átvezető 3813-as utak találkozásánál. Itt jelenleg földmunkálatok vannak folyamatban, ezt követően kerül sor a pályaszerkezetek építésére. A forgalom átterelése itt július hónapban várható. Jelenleg mindkét leendő csomópont helyén jelzőlámpás forgalomirányítás mellett zajlik a munkavégzés.
Nyíregyházán a már meglévő ipari területek gépjárműforgalma igen jelentős, emellett a közeljövőben egy új gazdaságfejlesztési területet is megnyitnak majd az új ipari park létrehozásával. Ehhez szükséges volt, hogy mennél hamarabb autópályakapcsolat is rendelkezésre álljon. A mostani két szakasz őszi átadásával jelentősen csökken majd a város átmenő teherforgalma, ez Nyíregyháza számára csökkenti a zajterhelést, a környezeti terhelést, a károsanyag-kibocsátást és a közlekedés zsúfoltságát.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban, hazai forrásból valósul meg. A 36-os és a 38-as főutak közötti szakaszt a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. építi, a kivitelezés nettó költsége 5 milliárd 448 millió forint. A 38-as főút és 3822-es út közötti szakaszt 4 a „Ke-Víz 21” Zrt. építi meg, a kivitelezés nettó költsége 3 milliárd 751 millió forint.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!