Harmincöt felújított és tizenhét új építésű személykocsival bővült a ZSSK járműparkja

Korcsmáros Gábor   ·   2023.11.07. 15:00
Bdmpz

A vasúti kocsik a kelet- és közép-szlovákiai vonalakon teljesítenek szolgálatot.

A ZSSK szlovák személyszállító vasúttársaságnak már összesen ötvenkét új vagy felújított személykocsija van. Az egyik projekt tizenhét új építésű, termes másodosztályú kocsi (Bdmpz sorozatjel) beszerzésére, a másik pedig harmincöt, eredetileg a kilencvenes években épült, Bdt sorozatjelű kocsik teljeskörű felújítására irányult. Két különböző szerződés értelmében jutott a ZSSK az új és felújított kocsikhoz, amelyeket a ruttkai járműgyártó és -javító üzemben építettek. Összesen 65 millió euróba került a két projekt, a Bdt-ből Bdteer sorozatjelű kocsivá átépített harmincöt kocsi 31,8 millió euróba került, a tizenhét új építésű Bdmpz kocsi ára pedig 32,98 millió euró volt. Mindkét beszerzést javarészt uniós támogatásokból fedezték. 

fotók: ZSSK

Mindkét kocsitípus a 21. század követelményeinek megfelelő elemekkel, műszaki felszereltséggel rendelkezik, maximális sebességük 160 kilométer/ óra. Wifi, utasszámláló funkcióval is ellátott kamerarendszer is van a kocsikban. Az utastér és a kocsik külalakja a ZSSK legújabb formatervezési és arculati elemeit követi. Az új, illetve felújított járművek a kassai, eperjesi, zsolnai és besztercebányai régióban közlekednek, sőt még a Hernád IC-kben is felbukkanhatnak időnként Kassa és Budapest között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.