Hárommilliárd eurós alagút épül Ausztriában

MTI   ·   2012.04.25. 18:01

Az alagút az új déli vasútvonal és a Transzeurópai Közlekedési Hálózat része, ezért megépítése az Osztrák Állami Vasutak kiemelt célkitűzései közé tartozott. Északi kapuja az alsó-ausztriai Gloggnitz, a déli a stájerországi Spital am Semmering közelében lesz.

Az új vasútvonaltól a teherforgalom növekedését várják, emellett egyharmadával, mintegy harminc perccel lerövidíti a Bécs és Graz – Ausztria két legnagyobb városa – közötti utazási távolságot.

Tehervonat a Semmering-vasúton

A tényleges alagútfúrási munkálatokat 2014-ben kezdik el. Az alagút megépítésének terve az 1980-as években merült fel először, de környezetvédelmi szempontok miatt visszatérő viták tárgya volt, és a tiltakozások ma sem szűntek meg teljesen. Az alsó-ausztriai tartományi kormány azt ígéri, hogy az új mellett megtartják az UNESCO világörökségi listáján szereplő régi semmeringi vasúti pályát, a festői környezetben haladó Ghega-vasutat is. Az építkezés ellen tiltakozó Szövetség a Természetért (Alliance for Nature) szervezet azonban attól tart, hogy hosszú távon a régi vonal bezárásához vezet az alagút megépítése.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.