Hat év alatt ezerhétszázmilliárd forint vasúti fejlesztésekre
A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel szerdán az M1 aktuális csatorna és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország című közös műsorblokkjában elmondta: a MÁV Zrt. a kormányzatnak elfogadásra beadott egy 2023-ig tartó stratégiát, amely bemutatja, hogy a vasúti közlekedés miként válhat versenyképessé a közúti közlekedéssel szemben. A stratégia szerint 2025-ig a menetidőt a Budapest és Debrecen, illetve a Budapest–Miskolc vonalon is két óra alá csökkenti majd a társaság. Jelenleg a MÁV Zrt. nyolcvan kilométeren tud emelt, százhatvan kilométer per órás sebességet garantálni, de a tervek szerint 2022-re négyszáz-ötszáz kilométerre bővül majd ez a hálózat. A kocsik és mozdonyok fejlesztése terén vannak még kihívások.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!