Helytakarékos fékeket fejleszt a Knorr

iho   ·   2017.02.22. 10:45
00kicsi

A mintegy hatszázmilliós összköltségű projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán nyert összeg is jelentősen hozzájárult – áll a Knorr Bremse Budapest sajtóközleményében. A pályázatot vasúti fékrendszerek elemeinek fejlesztésére írták ki, a cég az alacsonypadlós járművekhez is alkalmazható, kisebb helyen elférő, könnyebb rendszereket fejleszt.

(forrás: Knorr Bremse)

A legkorszerűbb vasúti járművekbe a gyártók a fajlagos üzemeltetési költségek csökkentése miatt egyre több ülőhelyet terveznek, és a kerékpárszállító szakasz (továbbá annak könnyű megközelíthetősége) is alapkövetelménnyé vált. A projekt célja olyan helyre beépíthető fékrendszerek kifejlesztése, ahol eddig ez nem volt lehetséges. A Knorr Bremse új alapanyagot, optimalizált gyártástechnológiát vezet be, új üzemi és parkoló fékmodult, tuskós fékegységet fejleszt. Az új berendezésekkel szemben elvárás a gyártás és az üzemeltetés során felhasznált energia mennyiségének, így a termék karbonlábnyomának csökkentése is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.