Hibrid IC a kunjeten

Vörös Attila   ·   2013.12.07. 16:29
IMG_8046__131206_Kunszentmiklos-Tass__BVhmot201__400

Persze mindenről a váci vonal tehet, a szerelvények átcsoportosítása miatt több Hernyó jut a 150-es vonalra, a váci oldalban pedig mozdony húzta hosszú szerelvények járnak.

A Kissamu (BVhmot 201 és szerelvénye) is Kőbánya-Kispest és Kunszentmiklós-Tass között jár, sőt egy ideje egyik Bmx kocsija helyett egy Samu-szerelvényből kölcsönvett Bmxz-t láthatunk! A váci vonal ugyanis annyi Bmx-et felemészt, hogy a Kissamuba is bele kellett nyúlni, az egyik Bmx vagon pótlása viszont csak valamelyik Samuoid vonatból lehetséges, mert ezekben van csak meg az az ajtóvezérlő, ami a motorokkal kommunikálni képes.

Hibrid IC a 150a-n<br>(képek: Vörös Attila)

Így került a hányattatott sorsú Samuk egyik betétkocsija egy kunszenti személyvonatba. A BVmotokból összesen három vonatnyi készült, és 1994-es születésük óta sem találták meg a helyüket. Jártak Szeged és Budapest között, megfordultak Egerben és Nyíregyházán, aztán a Somogy IC-vel Dombóváron és Kaposváron át Nagykanizsán is. A győri oldalban is kipróbálták őket, aztán még kör-IC-ket is rájuk bíztak. Az utóbbi néhány évben a Samuk közül egy, ritkán két szerelvényt tudtak kiadni, a vonatok Kelebia és a Keleti pályaudvar közt jártak. A mostani menetrendben az oroszlányi vonalon ingázik egy Samu, már ha épp működik.

A furcsa összeállítású Kissamu Kunszentmiklós és Dömsöd között

A Samuk hadrafoghatósága legendásan alacsony, a prototípusok a gyermekbetegségeket azóta sem nőtték ki. Eddig sokkal gyakoribb volt az, hogy a két Kissamu egyikének a motorkocsija ugrott be a BVmotok helyett, a mostanihoz hasonló kocsicserére azonban nagyon ritkán volt példa. Megjegyzendő, hogy távolsági forgalomban erősítésnek gyakran használják az amúgy csak ácsorgó Samuk színvonalas betétkocsijait. Elővárosi személyvonatban azonban ez is új.

Milyen szépek, nem is sittesek. A pislákoló világítás és a süppedős bőrülések a vasút kivesző romantikáját hordozzák, azért biztos sokaknak nem fog hiányozni, ha már egyszer nem lesznek ezek a Bhv-s vonatok

A 150-es vonalon egyébként határozottan emelkedik a színvonal, mintha a süppedős Bhv-k is szebbek, tisztábbak lennének, több a Hernyó, van posta Bhv-s szerelvény is. Megkérdeztük a MÁV-ot, mi a tervük a vonallal, ha válaszolnak, megírjuk!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.