Hogy állunk Transmontanákkal?
Piros, zöld, kék, narancs mintás, kihagytunk valamit? Van rusnya orrú és eggyel szebb is már, de a lényeg ugyanaz. A Softronic 6000 kW-os – fogalmazzunk óvatosan – sikerterméke a kevésbé tehetős piacokon egyre több tehervonatot húz, a magyarországi magán-vasúttársaságok is inkább vesznek vagy bérelnek egy 2,5 millió eurós gépet, mint egy 3 milliónál is drágább Vectront. Persze a Siemens aktuális univerzális villamosmozdonyából is szolgál nálunk számos példány, de sajátot még senki sem vett. Nemúgy a román mozdonyból, amiből a CER és az MMV is két-két saját gépet üzemeltet és a DB Schenker cégcsoport is saját Transmontanákkal járja a Balkánt.
A Montanákkal azonban már nemcsak a tágabban vett Balkánon találkozhatunk: a 91 53 0480 019-5-ös pályaszámú gép negyvenöt napig dolgozott próbaüzemben Svédországban idén kora ősszel. Hogy aztán bevásárolnak-e a román mozdonyból az északiak, az majd kiderül.
A piaci potenciált a LAC Holding és a Softronic is észrevette, januárban még a közös magyarországi mozdonygyár létesítéséről egyeztek meg. Túl szép lett volna, hogy bár nem echte magyar mozdonyokat gyártanánk, de jelentős beszállítói hányaddal mégiscsak beszállt volna hazánk újra a vontatójárművek előállításába... Sajnos nyáron sztornózták az ötletet, így nekünk csak a vitatott színvonalú IC+-projekt és persze a Stadler motorvonatainak egyre nagyobb százalékban történő előállításának büszkesége marad.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!