Hol jársz, Futár?
Az az átkozott kompatibilitás! – aki felhasználói szintnél egy kicsit komolyabban foglalkozik számítástechnikával, annak ismerős a sóhaj. Ugyan szeptember végére ígérte egy nyári sajtóközlemény a teljes körű üzembe helyezést, de pontosan az összeférhetőség miatt ez késik. A megadott határidőre összesen 1543 busz és 141 troli üzemel a főváros útjain Futár-kompatibilis utastájékoztatással, sőt, az időközben megváltozott nevű megállókat is sikeresen integrálták a rendszerbe.
Nem fér össze azonban a Futár a használtan vásárolt Mercedes O530-as és a szóló Volvo autóbuszok kijelzőjével, ezekre a típusokra kiegészítő közbeszerzést kell kiírni. Szintén probléma adódik a 30-40 éves villamosok hangos kijelzővel ellátásában, a régi és az új technológia összeillesztése nem mindig megy egy csapásra. Emellett az Ikarus 412T, 435T trolibuszok, a Tatra T5C5 és T5C5K, valamint a TW6000-6100 típusú villamosok új kijelzőket is kapnak.
Miben reménykedhet a BKK és a fővárosi utas? Elkezdődött az utcai kijelzők próbaüzeme, október közepéig több helyen is megváltozott feliratokat láthatunk a „bitófákon”. Az alvállalkozó Synergon novemberre ígéri a teljes rendszer elkészültét, ezt követően mobiltelefonos alkalmazást is kifejlesztenek, erre is megtörténtek az előkészületek. Szeretnék továbbá a 2014-ben meginduló új fejlesztéshez, az elektronikus jegyrendszerhez is integrálni a Futárt, valamint a HÉV-szerelvényeket és a metrót is bevonni az utastájékoztatásba.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!