Hómarót mutattak be a kánikulában

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.07.08. 11:30
CZ_Loko_kiskep

A különleges vasútijármű-technika kategóriában már jól bevált MUV 74 típusú univerzális vasúti munkagépre ezúttal hókotrót szereltek. Már első ránézésre is tekintélyt parancsoló a gép.

Igazi kánikulában mutatták be a hókotrót az ostravai Czech Raildays vasúti kiállításon június 19-én<br>(fotók: CZ Loko)

A csehországi vasútiinfrastruktúra-kezelő társaság (SŽDC) színeiben pompázó speciális vasúti járműre szerelt hómaróban hathengeres Caterpillar C13 típusú motor dübörög, aminek teljseítménye 328 kilowatt. A téli munkákra alkalmas gép akár másfél méteres hótorlaszokkal is megbirkózik, egy óra alatt akár háromezer köbméternyi havat takaríthat el a sínekről. Ezzel a hókotróval az év minden szakában használható lesz az úgynevezett muvka (MUV – motorový univerzální vozík, azaz univerzális motoros munkagép), attól függően, hogy milyen segédeszközzel szerelik fel éppen.

A CZ Loko másik Ostraván bemutatott újdonsága az MVTV 2.2 típusú speciális vasúti jármű a felső vezetékek ellenőrzésére és karbantartására. A kéttengelyes jármű 27,6 tonnát nyom, s ugyancsak a nemzeti infrastruktúra-kezelő cég élénksárga színében díszelgett. Ebben a gépben a mechanikus teljesítményátvitelt elektronikusra váltották, emellett mindkét tengely közvetlen meghajtású lett. A jármű megengedett maximális sebessége 90 kilométer per óra, s az eddigi LIAZ motor helyett most TEDOM motor hajtja.

Az MVTV 2.2 típusú vezetékmentő gép is ott volt

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!