Horvát-amerikai mozdonyok Marokkóban

iho   ·   2014.02.01. 08:45
400px_tzv_gredelj_oncf

Az amerikai EMD GT26CW mozdonytípusára épülő, hattengelyes, GT26CW-3W verziójú dízelgépeket a horvát Tvornica Željezničkih Vozila Gredelj d.o.o. (TŽV Gredelj) építette meg zágrábi üzemében. Meghajtásukról az EMD 2460 kilowatt teljesítményű, 16-645 kódjellel ellátott dízelerőforrása gondoskodik, amelyeket a szintén amerikai National Railway Equipment Company (NREC) újított fel.

A horvát dalje.com információi szerint az egy vezetőállásos mozdonyok egyenként négyszázezer eurót érnek. Az első négy járművet 2013 februárjában vehette át a Marokkói Államvasutak (Office National des Chemins de Fer du Maroc, ONCF). Az utolsó kettőt a napokban szállították át hajón a rijekai kikötőből az észak-afrikai országba.

Az ONCF DH 400-as pályaszámcsoportba tartozó dízelmozdonyait a horvát TZV Gredelj készítette, motorjuk amerikai EMD, amelyet az NCER újított fel<br>(forrás: IRJ)

A zágrábi központú TŽV Gredelj elődjét még 1894-ben hozta létre a Déli Vasút zágrábi karbantartó- és javítóműhelyként. A jelenleg mozdonyok építésével és felújításával foglalkozó üzem a horvát állam, valamint közvetve a Horvát Vasutak (Hrvatske Željeznice, HŽ) tulajdonát képezi. A vasúti gyártó körülbelül ezer embernek biztosít munkát.

A TŽV Gredelj és az NREC közös nyilatkozata szerint a két fél a jövőben is szeretne együttműködni. A TŽV Gredelj úgy számol, hogy egy másik, meg nem nevezett afrikai vasúttársaságtól is várhatóan megrendelést kap a következő hónapokban GT26-os mozdonyok megépítésére – írja az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek