Elővárosi vonatokkal szolgálná ki Marokkó a foci vb-t
A nemzeti vasút ONCF a főváros Rabat, Casablanca és Marrákes környékén bővítené a vasúti szolgáltatást az évtized végére, részben a 2030-as labdarúgó-világbajnokság érdekében.
A nemzeti vasút ONCF a főváros Rabat, Casablanca és Marrákes környékén bővítené a vasúti szolgáltatást az évtized végére, részben a 2030-as labdarúgó-világbajnokság érdekében.
A nemzeti vasút ONCF az Egis, a Systra és a Novec vállalatokból álló francia–marokkói konzorciumot bízta meg azzal, hogy projektmenedzsment-segítő szolgáltatásokat nyújtson a Kenitra és Marrákes közötti pálya fejlesztésénél.
Az árufuvarozás viszont recesszióban van. A forgalmi tendenciák régiónként eltérnek.
Összesen százhatvannyolc szerelvényre, köztük nagysebességű vonatokra írt ki tendert a nemzeti vasút ONCF.
Jóllehet, az Európát Afrikával összekötő műtárgy ötlete már az 1930-as években felmerült, a két országban és Portugáliában megrendezendő 2030-as labdarúgó-világbajnokság újabb löketet adhat a megvalósításnak.
Spanyolország és Marokkó megállapodott abban, hogy újra kell kezdeni a szoros alatt átvezető műtárgyra vonatkozó javaslatok kidolgozását.
A dél-kínai Csengtuból startoló konténerek tehervonatokon jutnak el Hamburgba, ahonnan már hajón érik el a marokkói Casablancát.
Új intermodális útvonalat indított az Ekol Logistics Törökország és Spanyolország között, együttműködésben a DFDS hajótársasággal.
Úgy tűnik, jót húzott a Wizz azzal, hogy Agadirba indított járatot.
Új útvonalat indít Budapestről a Wizz: a marokkói Agadirba lehet repülni ősztől hetente kétszer.