Tovább épülhet a marokkói nagysebességű vasútvonal
A nemzeti vasút ONCF az Egis, a Systra és a Novec vállalatokból álló francia–marokkói konzorciumot bízta meg azzal, hogy projektmenedzsment-segítő szolgáltatásokat nyújtson a Kenitra és Marrákes közötti pálya fejlesztésénél.
A konzorcium által a napokban bejelentett szerződés a projektmenedzsmentet, az üzemeltetési főtervezést, a műszaki optimalizálást, valamint az átfogó projektintegrációs szolgáltatásokat foglalja magában.
A megbízás lehetővé teszi az ONCF-nek a Tanger és Kenitra között 2018 óta üzemelő, 186 kilométer hosszú, 320 kilométer/órás sebességgel használható nagysebességű vonal, az úgynevezett Al Boraq Marrákesig való meghosszabbítását, melynek köszönhetően 2029-re körülbelül 490 kilométerrel nő a nagysebességű pálya hossza, 40 milliárd dirham (jelenlegi árfolyam alapján közel 1500 milliárd forint) költséggel. A beruházás részeként a Casablanca és Kenitra közötti 137 kilométernyi hagyományos pályát nagysebességűvé építik át, ezen felül több új állomást is létrehoznak – számol be a Railway Gazette.
Az észak-afrikai ország Spanyolországgal és Portugáliával közösen ad majd otthont a 2030-as FIFA labdarúgó-világbajnokságnak, ennek érdekében felgyorsították a nagysebességű vasúthálózat fejlesztését, valamint a Casablanca, Rabat és Marrákes környékén közlekedő hagyományos vonatok korszerűsítését. A tervek között szerepel egy, az ország északi csücskét a Gibraltári-szoros környékén Spanyolországgal összekötő, 42 kilométer hosszú, tenger alatti vasúti alagút megépítése is.
(Nyitóképünkön az ONCF egyik nagysebességű Alstom-vonata. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!