Ikarus-reimport Rigából

Ács Attila   ·   2020.05.27. 12:00
Ikarus_E91_BKV_kicsi

Év elején adtuk hírül, hogy hét 2001-es gyártású Ikarus E91-est vásárolt a BKV Rigából, ezek közül kettő a múlt héten végre forgalomba állt, három példányon jelenleg is dolgoznak, a maradék kettőt pedig várhatóan alkatrészként használják majd fel. További használt E91-esek vásárlásáról egyelőre még nem született döntés, ez valószínűleg az üzemeltetési tapasztalatok és a rendelkezésre álló anyagi forrás függvénye lesz.

Honosítás után – első blikkre valószínűleg kevesen mondanák meg, hogy ez a busz már majdnem 20 éves

Az E91-esek – az elmúlt tíz évben vásárolt több száz másik használt buszhoz hasonlóan – úgynevezett honosításon estek/esnek át, mielőtt munkába állnak Budapesten, ennek keretében felkészítik műszaki vizsgára őket; a főegységeket igény szerint felújítják vagy javítják. A buszokat kékre fújták, felmatricázták, felszerelték őket utas- és vezetőtéri klímával, jegykezelőkkel, Futár rendszerrel és kijelzőkkel, az üléseket áthúzták, a vezetőfülkét pedig zárttá alakították. A nagyobb elhúzható ablakok beépítése ezúttal elmaradt, mert az ívelt kivitel miatt csak nagyobb darabszámot vállaltak volna a gyártók, magasabb áron.

A buszok az RYH-809..813 rendszámokat kapták, egyelőre a 809-cel és a 810-zel lehet találkozni a BKV midis vonalain, Budán, őket várhatóan néhány héten belül követi a másik három is.

Nézzünk szét belül is – a képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.