Íme a Stadler Traverso!

iho/vasút   ·   2018.06.16. 16:15
400px_sob_traverso_flirt

A Flirt motorvonatplatformhoz tartozó, alacsonypadlós szerelvényekből első körben hat nyolcrészes és öt négyrészes készül. A Südostbahn még 2016 júniusában kötötte meg a százhetvenmillió svájci frank (negyvenhétmilliárd forint) értékű üzletet a Stadlerrel – vagyis egy vonat hossztól függően körülbelül három-ötmilliárd forintot kóstál. Az új szerelvények a 2019. decemberi menetrendváltással állnak majd forgalomba Sankt Gallen és Luzern között, régi, akár negyvenéves vonatokat felváltva. Az első kész szerelvény a szerződés aláírásától számítva két éven belül készült el, a gyártó és a felhasználó közötti remek csapatmunka eredményeként – írja a Railway Gazette.

A svájci Südostbahn (SOB) tizenegy plusz tizenegy Flirt-motorvonatot vásárol a hazai Stadlertől (forrás: Railway Gazette)

Tavaly decemberben újabb tizenegy Traversót (az olasz eredetű kifejezés átkelést jelent) rendelt meg a SOB, ezek 2020 végétől szállíthatnak utasokat Zürich és Bázel, valamint Zürich és Locarno között a hagyományos Gotthard-vasútvonalon keresztül, melyet a SOB az SBB-vel partnerségben, közösen használ.

A Traverso márkanevű szerelvények nyolcrészes verziója hatvannyolc, a négyrészesek huszonkét első osztályú fotelt kínálnak

A Stadler szerint a magas minőségű motorvonatokkal egyedi járművekhez jut egy egyedi vonal. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvények alatt teljesen új tervezésű hajtott forgóvázak, valamint az eddigieknél könnyebb futó-forgóvázak dolgoznak, amiket könnyen ki lehet szerelni és vissza lehet helyezni, megkönnyítve ezzel a karbantartást. A súlycsökkentés pedig a számtalan ívet felfűző hegyi pályák elhasználódását hivatott redukálni. A SOB szerint a rézszínű festési mintázat értéket és szilárdságot hivatott jelképezni, az emberiség fejlődésének történetével szorosan összekapcsolva.

A másodosztályú vonatok hosszabbikán 291, a rövidebbeken 175 másodosztályú ülőhely található

A Railway Pro szerint a belső teret az utasok egyedi igényeire szabták: a csendes zónákban zajmentesen lehet dolgozni, a családi részlegen a kisgyerekesek találhatnak elfoglaltságot, a turisták pedig hatalmas panorámaablakokon keresztül szemlélhetik a hegyvidéki tájak látványát. Lehetőség van sílécek, kerékpárok elhelyezésére is, a két büférészleg pedig segít csillapítani éhséget-szomjúságot. A nyolcrészes vonatok 359 ülést kínálnak, ezek közül hatvannyolc első osztályú, a négyrészeseken pedig 197 ülőhely található, huszonkét prémium fotellel. Mindegyik ülésnél találunk majd hálózati csatlakozót, az utastájékoztatásért pedig kocsinként négy-hét kijelző felel. A vonatokat természetesen akadálymentesítették a mozgássérültek közlekedése érdekében. A járművek vontatási és fedélzeti energiaellátási berendezéseit az ABB szállítja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.