Indiai harcigép-tender: nincs vége?

iho/repülés   ·   2012.04.04. 08:00
Eurofighter_Luftwaffe_cim

Még nincs vége az indiai harcigép-tendernek – állítja a versenyben alulmaradt EADS egyik vezetője. Az EADS katonai gyártócége, a Cassadian igazgatója, Stefan Zoller ezt a reményét arra alapozza, hogy az indiai kormány vizsgálatot indított annak a tendernek az ügyében, amelyen a légierő vezetői a francia Dassault Rafale nevű harci gépét hozták ki győztesnek.

A Eurofighter még mindig versenyben érzi magát...

A január végén született megállapodás szerint a Dassault az első 18 gépet még a dél-franciaországi Merignac-ban gyártja le, de a maradék 108 repülőgépet Indiában szerelik össze, illetve építik. Az indiai légierő többfeladatú harcigép-tendere kétségkívül a mostani időszak legnagyobb volumenű katonai üzlete, és Zoller azt állítja, hogy a verseny valójában még nyitott, a kérdés csupán az, hogy az EADS a maga gépét, a Eurofighter Typhoont mennyire képes még a következő időszakban gyorsított ütemben feljavítani.

A Typhoon eszerint hamarosan modernizált, elektronikusan pásztázó radart, új felderítő és célmegjelölő rendszert kap, illetve hamarabb kerül sor bizonyos új fegyverek integrációjára. Zoller szerint nagyon is érzékelhető, hogy a potenciális vevő lehet, hogy megváltoztatná a korábbi döntését, és ezt a most befejeződött Defexpo India nevű, Delhiben tartott fegyverkiállításon jelezte.

...noha a francia Rafale állítólag megnyerte a tendert<br>(fotók: wikimedia)

Mint a győztes kihirdetésekor jeleztük, India eddigi tendereztetési gyakorlata valóban sok példával szolgál a döntések váratlan megmásítására, illetve a versenytárgyalások hihetetlen elhúzódására. A Rafale-üzlet a franciák számára azért lenne létfontosságú, mert a valóban nagyon fejlett, de versenytársainál drágább két hajtóműves harci gépnek ez lenne az első exportsikere.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.