Indulhat a forgalom!

iho/vasút   ·   2011.09.26. 19:00
title

Kisebb csúszással kezdődött és így is végződött Budapest egyik legforgalmasabb villamospályájának a felújítása. A július 28-án lezárt Döbrentei tér–Szent Gellért tér szakaszon már hónapok óta kongatták a vészharangot, a pálya közel állt a forgalomból történő kizáráshoz. A lerobbant állapotú vonalat Budapesten eddig ismertlen módszerrel, az úgynevezett CDM-Preferail rendszerre építették át. A rendszer lényege, hogy a sínszálakat alul és oldalt rugalmas gumiköpeny burkolja. Ezzel a sínszálak folyamatos és rugalmas alátámasztást kapnak. A sínközöket bazaltbetonnal öntötték ki. Az átépített szakaszt szeptember 15-én kellett volna átadni, ez végül 12 napot csúszik.

Az új szakaszt egy Combinóval is kipróbálták. A felvételre kattintva a próbajáratról készült galériánkat tekinthetik meg

Szeptember 27-én üzemkezdettől a 19-es villamos ismét elindul, a 41-es újra a Batthyány térig fog közlekedni és egyesül a két részre osztott 18-as villamos is. A 18-41V jelzésű pótlóbusz megszűnik. A forgalom beindulása előtt próbajáratok haladtak át az átépített szakaszon, amelyen a 2005-ös Combino, a 1357-es Ganz csuklós, 4054-4055-ös T5C5 páros és a 7122-es pályaszámú hómuki vett részt.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.