Irány Moszkva: elindult az első Wizz-járat

iho   ·   2013.09.23. 15:30
cim

Ahhoz képest, hogy egy jelentős, magyarországi érdekeltségű légitársaság életének egyik legfontosabb mozzanatáról volt szó, nem volt túl sok újságíró kíváncsi a Wizz Air Budapest–Moszkva járatának nyitására. Valahol érthető is ez, hiszen a bejelentés a járatnyitásról már korábban megtörtént, lila repülőgépet pedig már fotózhatott sokszor a tisztelt sajtó. De azért érdemes volt kiballagni a repülőtérre, ahol kedves kis ünnepség keretében avatták a járatot, és érdemes volt ismét végiggondolni, mennyire fontos vonalról és mennyire fontos nyitásról van szó.

A HA-LPI-t készítik fel az útra

Amit lehet tudni: becslések szerint a Wizz új keleti járatai – Moszkva mellett főképp Tel-Aviv és Isztambul – évi kétszázezer plusz utast hozhatnak Budapest forgalmába, innen érthető a Budapest Airport elégedettsége a járatnyitás kapcsán. Miközben azt is tudni lehet, mennyire nem volt könnyű ezeket az unión kívüli desztinációkat megszervezni. A siker, vagyis hogy másfél év küszködés után a Wizz örökölte a Malévtól a kijelöléseket ezekre a vonalakra, döntő jelentőségű abból a szempontból is, hogy jövőre a társaság budapesti bázisa már nyolc A320-assal dolgozhat és alaposan növeli a reális kilátások szerint az utasszámot.

Ugyanakkor Moszkva azért sem volt épp könnyű falat, mert ezen a vonalon (is) elég keményen próbálták védeni a moszkvai illetékesek az orosz nemzeti légitársaság érdekeit. Tegyük hozzá, az Aeroflot nagyon magas jegyárakkal dolgozott, miközben a járat egyre értékesebbé vált, elsősorban az oroszok élénkülő érdeklődése miatt a külvilág és Európa iránt. És azt sem szabad elfelejteni, mekkora fellendülést hozhat ennek a járatnak, ha egyszer megszűnik majd a két ország között jelenleg fennálló vízumkötelezettség, ami azért még elég sokakat visszariaszt, pláne az LC-társaságok kedvenc hátizsákos és hétvégi turistái közül.

Az új járat első utasai, köztük is a legelső, egy kisbababa a mama kezében

Viszont a Wizz gyaníthatóan az üzleti utazók számára is elfogadható megoldás, tekintve a magyar cégek takarékossági kényszerét és azt, hogy azért két-három órás utazásra igazán elviselhetőek a körülmények egy low-cost repülésen is. Mivel a budapesti orosz nagykövetség két diplomatája is ott volt a járatnyitón, érdemes volt belegondolni, hogy talán még nekik is könnyebb lesz a Wizz járatával hazautazni, pláne, ha saját zsebből kell fedezni a jegyárat.

Érdekes a célreptér megválasztása is: kétségtelen, hogy Seremetyevo számít most Moszkva első számú légikikötőjének, ugyanakkor Vnukovo, ahová a Wizz jár, jóval könnyebben elérhető a városközpontból, a kiszolgálás „normális” szintű lesz, a légitársaság amúgy ezzel a reptérrel tudott megfelelő megállapodásra jutni, és nyilván ez lehetett leginkább a döntő. Ami viszont még gyaníthatóan nagyon hiányzik a Wizz számára, az Szentpétervár: a magyar hatóság erre a vonalra is kijelölte a társaságot, az orosz hatóság viszont egyelőre nem adott zöld jelzést a Wizznek.

Szép mosoly és szép zene beszálláskor – utóbbi nem standard szolgáltatás

Mindenesetre a moszkvai nyitójáratra 140-en jelentkező foglalt helyet a 180 személyesre berendezett A320-ason, ami a Wizz kommunikációs főnöke, Daniel de Carvalho szerint nagyon is jónak számít – egyébként az utasok egy része nem is tudta, hogy épp a legelső Wizz-járatot sikerült elcsípnie, viszont még a lépcső alján többen hangosan és oroszul kinyilatkoztatták a sajtó képviselőinek, mennyire tetszik nekik a megfizethető jegyár. Arról viszont a személyzet világosított fel többeket, hogy a fedélzeten a mosolygó sztyuvi mellett a harmonikás úr, aki orosz népviseletben a Kalinkát intonálta a beszálló utasoknak, nem lesz standard valamennyi járaton.

A személyzetnek járó járatnyitó torta most is stílusosra sikerült

Mint ahogy a torta sem: a Budapest Airport ismét kitett magáért, és egy igen csinos cukrászati költeménnyel kedveskedett az Arday András kapitány vezette személyzetnek, volt rajta repülőgép és kellő számú matrjoska baba. Ugyanakkor a reptéri tűzoltók ez alkalommal nem vonultak fel az új járat búcsúztatására, ugyanis a szokásos látványos vízfüggöny nem érvényesülhetett volna, illetve egyáltalán nem biztos, hogy valóban az indulásra guruló Wizz-járatot fürösztötte volna a köszöntés, annyira erős volt a szél.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.