Ismét pilótasztrájk az Ibériánál

iho/repülés   ·   2012.01.25. 12:00
cim_Airbus_A-320_3

Kétnaponta tart mától munkabeszüntetést a SEPLA szakszervezet, amelynek tagjai az Ibéria átalakítása ellen tiltakoznak. Mint a korábbi hasonló sztrájkok alkalmával megírtuk, a konfliktus lényege, hogy a társaság a veszteséget termelő közepes és rövid távú járathálózat ellátására low-cost rendszerű leányvállalatot szeretne alapítani Ibéria Express néven, ez viszont a jelenlegi rendszerben dolgozó személyzetek munkarendjének alapos átalakításával járna.

Budapest légi forgalmát a sztrájk nem érinti, az innen induló Ibéria-járatokat a Malév teljesíti codeshare megállapodás alapján.

(fotók: Iberia Airlines)

A légitársaság vezetésének pénteken sikerült lezárnia a tárgyalásokat a földi kiszolgálók két fontosabb szakszervezetével, az egyezség szerint a 2014. december 31-ig érvényes kollektív szerződés kiegészül a munkahelyek megtartását előíró klauzulával. Ugyanakkor nem világos, hogy sikerült-e a megállapodásba belevonni a kabinszemélyzetek szakszervezeteit.

A földi kiszolgálók és a légiutas-kísérők eredetileg február elejére terveztek hasonló, kétnaponkénti munkabeszüntetéseket, de ezt az Ibéria vezetése most már okafogyottnak tartja. Noha korábban mindkét szakág szakszervezetei elfogadták az átalakulás terveit, a földi kiszolgálók elbocsátásoktól, a kabinszemélyzetek jövedelmük csökkenésétől tartanak.

A pilóták mostani sztrájkja miatt a spanyol nemzeti légitársaság mára 100 hosszú és középtávú járatát volt kénytelen lemondani, pénteken 94, hétfőn 95 járatot törölnek, ez egyébként a társaság vonalainak mintegy 34 százaléka, nyilatkozta az Iberia szóvivője az ATW Online-nak. A munkabeszüntetés nem érinti az Iberia-csoport körébe tartozó Vueling és Air Nostrum társaságok járatait.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.