ITM 2020: csökkenő kiadások, gyarapodó bevételek

MTI   ·   2019.06.05. 09:00
esztergom_vasutallomas_felujitas_kislid

Az ideinél alacsonyabb kiadással és kissé magasabb bevétellel számolhat jövőre az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A kiadások a 2020. évi költségvetési javaslat alapján 1166,7 milliárd forintot érnek el az idei költségvetési törvényben szereplő 1399,7 milliárd forinttal szemben, a bevételek pedig 124,2 milliárd forintot az idei 110,3 milliárd forint után.

A szaktárca jövő évi költségvetésében a közlekedési ágazat 94,1 milliárd forintot fordíthatna a közúthálózat fenntartására és működtetésére, 29,9 milliárd forintot az útdíjrendszer működtetésére.

A vasúthálózat fejlesztésére mintegy 24,1 milliárd forintot, kiemelt közúti projektekre több mint kétszáz milliárd forintot költenének. A Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására összesen több mint 63,5 milliárd forint kiadással terveznek. A kerékpáros létesítmények fejlesztésére csaknem 16 milliárd forintot irányoznak elő.

A törvényjavaslat általános indoklása szerint az infrastruktúra-fejlesztési program keretében folytatódik az autópályák országhatárig való elvezetése, a régióközpontok gyorsforgalmi úthálózatba történő bekapcsolása, illetve térségi fejlesztési elemekre a közútfejlesztés. Az uniós társfinanszírozású vasúti projektek mellett – a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztésén felül – hazai költségvetési forrásból folytatódnak egyes, a gazdasági növekedést szolgáló vasúti infrastrukturális beruházások.

A közlekedési közszolgáltatások közül a vasúti pályahálózat működtetése 106 milliárd forint költségtérítés kap jövőre, a vasúti személyszállítás 173 milliárd forintot, míg az autóbusszal végzett személyszállítás állami költségtérítése kilencven milliárd forint lesz 2020-ban.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek