Karácsony Gergely aláírta a fővárosi közlekedés állami támogatásáról szóló megállapodást
A főpolgármester a megbeszélést követő sajtótájékoztatóján kifejezte reményét, hogy a 12 milliárd forint, ami a budapesti közösségi közlekedés költségeinek hét százalékát jelenti, még ebben az évben megérkezik a főváros számlájára.
Karácsony Gergely sajtótájékoztatóján közölte: nem érti, hogy ehhez miért volt szükség „látványpékségre”, üzengetésre és a főváros részéről politikai nyomásgyakorlásra, hiszen a támogatás normatív kifizetése eddig évről évre automatizmus mentén történt, és az összeg szerepel az állami költségvetésben. Közlése szerint ezek után megszüntetik a járatokon azokat a figyelemfelhívásokat, melyek szerint nem történt meg a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásának kifizetése. A főpolgármester reményei szerint így biztosított a budapesti közösségi közlekedés stabil működése. Jövőre pedig már új kormánya lesz az országnak, amellyel sokkal olajazottabb lesz az együttműködés
Mint elmondta, jelenleg a BKK folyószámlahitelből él, és amennyiben a pénz megérkezik az idén, akkor nem lesz adóssága a társaságnak az év végén. A megállapodást a két fél között évről évre a kormány készíti elő, ám a tervezetet csak vasárnap délután küldte el a minisztérium a fővárosnak, vagyis eddig nem volt mit aláírni.
A korábbi években már a novemberi közgyűlés el tudta fogadni a támogatási szerződést azt követően, hogy szeptember–októberben elindult a megállapodás előkészítése. A korábbi években ebből soha nem volt probléma, az aláírt dokumentumot általában postai úton juttatták el az illetékes kormányzati szervezet részére, vagyis nem volt arra szükség, hogy személyesen menjen aláírni azt.
Karácsony Gergely a továbbiakban hangsúlyozta: teljes félreértés, hogy az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodásnak köze volna a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásához. A két ügynek nincs köze egymáshoz.
Szerinte az agglomerációs megállapodás szolgáltatásvásárlásról szóló polgárjogi szerződés. Ennek keretében állami cégektől vásárolnak szolgáltatást annak érdekében, hogy a Budapest-bérletet elfogadják. A másik pedig a költségvetési törvényben szereplő normatíva, ami nagyjából annyi pénzt juttat a fővárosi közösségi közlekedés működtetésére, amennyi a budapesti jegybevételek áfatartalma.
Ez azt jelenti, hogy „tulajdonképpen az állam egy kanyi vasat nem rak bele a budapesti közösségi közlekedésbe” – fogalmazott a főpolgármester.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!