Keményen kötbéreztet a BKK

iho   ·   2013.11.27. 11:29

A 2010-ben indult, és azóta többszöri határidő-módosításon átesett Futár program teljes egészében nem lesz kész 2013-ra – az alvállalkozó Synergon Informatika Nyrt. elismerte a kötbérezést, a HVG információi szerint a BKK az összegből 360 milliót már le is hívott.

A Futár telepítése mindazonáltal előre nem látható nehézségekbe ütközött: jelenleg a villamosok tesztelése folyik. Itt azonban a rejtett hibák kijavítása vesz igénybe a tervezettnél jóval több időt: az azelőtt ismeretlen és nem használt technológia szolgáltatott már több meglepetést is. A közterületi kijelzők üzembe helyezése folyamatos, jelenleg már a város harminc pontján adnak valós idejű utastájékoztatást, természetesen autóbusz- és trolibuszmegállókról van szó.

A legújabb határidő-módosítás szerint 2014 tavaszára lehet teljesen üzemképes a Futár, a műszaki problémákon túl a tervezés és a hatósági engedélyeztetés nehézségei is lassítják a projektet. A BKK véleménye szernt az átvett félkész műszaki tartalom nem ütötte meg az elvárt mértéket, az informatikai megoldást szállító olasz és spanyol alvállalkozók helyett is másokat kell felkérni. A rendszer alapjait és legfőbb elemeit a széles körű európai referenciával büszkélkedő német IVU Traffic Technologies AG szállítja. Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer – ahol már bekapcsolták – megfelelően működik, fedélzeti infrastruktúrával már az összes autóbuszt felszerelték, a trolibuszok ellátása is befejeződik hamarosan.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.