Képtelenség
Egyszer fekve maradt a mozdony, nem is ment a vonat. Egyszer a szembevonat miatt késett egy órát – pedig az is kész volt, csak mindenki várt a másikra, hogy megkapja az engedélyt az indulásra. Egyszer az egyik gépet nem lehetett beindítani, mire a másik segítségével sikerült, pont annyi késésük lett, hogy a kinézett helyen ne legyen már jó.
Nagy mozgás van most az Alföldön, építik az M43-as autópályát Makó és a román határ között. Földeáknál napi két vonatot rakodnak ki nyílt pályán, de Nagylaknál is dolgoznak: Nagylak Kendergyár iparvágány-kiágazás közelében szintén a nyílt vonalon rakodják a sódert.
Ide szintén a Szeged–Hódmezővásárhely–Makó útvonalon érkezik napi egy rakott vonat, méghozzá a pálya állapota miatt két Bobóval. A 121-es vonal nem bírja el a hattengelyes, nehéz Sulzereket, ezért nyúltak a két M44-eshez. A nagylaki rakodás éjjel zajlik, a rakott vonatok késő délután indulnak Vásárhelyről és este 7–8 körül érnek a célterületre. Makón, egy izgalmas fotóhelyen valahogy mindig már sötétben haladtak, akárhányszor próbálkoztunk is. Az alföldi sóderezésről többet is megtudhatnak a novemberi Indóházból.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!