Késik a Bombardier új gépe

iho/repülés   ·   2012.11.09. 09:59
cim

A jeles kanadai gyártót is utolérte a mostani repülőgép-fejlesztések szokásos sorsa: a friss bejelentés szerint fél évvel később, 2012 vége helyett csak 2013 nyarán várható az új típus, a CSeries első példányának első repülése.

Készül az első repülőképes példány, de csak jövő június végén száll fel

Valójában nem is bejelentésről van szó: a csúszásra vonatkozó információ szolidan megbújik a cég harmadik negyedévi pénzügyi jelentésének egyik szakaszában. A futó programok állapotának ismertetésében az szerepel, hogy a CSeries első repülőképes példányának építése jól halad, de a Bombardier „bizonyos problémákkal” szembesült, amelyek főképp „bizonyos beszállítókkal” kapcsolatosak. Ezután írja a pénzügyi jelentés, hogy az első repülés 2013 június végére várható, és megközelítőleg egy évre rá remélhető a vadonatúj típus forgalomba állítása.

A csúszás okairól keveset tudni, a gyártó a beszállítókat emlegeti

A jelentésből az is kiderül, hogy a Bombardier Aerospace idei első háromnegyed évi forgalma 2,9 milliárd dollár, ami megfelel az előző év hasonló időszaka adatának, ugyanakkor egy-két tizedponttal csökkent az adózás utáni nyereség. 2011 három negyedévéhez képest kevesebb gépet adtak át, 57-et 68-hoz képest. Viszont alaposan megugrott a rendelésállomány értéke, 18,6-ról 26,1 milliárd dollárra.

Stabil a piaca a Q400-asnak, alakul a továbbfejlesztett NG-változat

Érdekesek a megrendelések részadatai is: üzleti gépekre a tavalyi 30-hoz képest az idei harmadik negyedévre 45 vásárló kötött szerződést, a megrendeltek közül 19 a nagy hatótávolságú Global-család valamelyik verziója. Ami pedig az utasszállítókat illeti: a harmadik negyedévre 38 fix megrendelést könyvelhetett el a gyártó, és bár ezt a számot már nem bontja tovább a jelentés, tudható, hogy a most futó típusok közül a lassabb, de kisebb fogyasztású Q400-ast kötik le nagyobb darabszámban, és kevésbé kelendőek a sugárhajtású típusok.

Kapcsolódó hírek