Kész a bázis!

iho/vasút   ·   2016.05.31. 21:25
gotthard_ready0

Eltartott egy ideig, de megérte: 2003-ban kezdték meg a fúrását a világ leghosszabb, 57 kilométeres vasúti alagútjának, a Gotthárd-bázisalagútnak. Egészen pontosan a nyugati alagút 56 ezer 978, a keleti 57 ezer 91 méter hosszú. Az biztos, hogy mindkettő Bodiót és Erstfeldet köti össze egy órával lerövidítve a Zürich és Milánó közti menetidőt. Az alagút mindössze 500–550 méteres magasságban halad, két párhuzamos, kilenc méter átmérőjű ívelt formájú járatban.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Daily Mail)

Az alagútfúrással egyébként percre pontosan 2010. október 15-én, 14 óra 17 perckor végeztek, a tervezett 2011 nyara helyett. A bő öt év pedig arra kellett, hogy „beszereljenek” mindent, teszteljék az alagutat, amely most már készen áll arra, hogy fogadja a szerelvényeket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.