Továbbra is rendkívül pontosak a svájci vonatok
Tavalyelőtthöz hasonlóan 2023-ban is 92,5 százalékban tartották a menetrendet az SBB járatai a jelentős utasszám-növekedés és az állandó pályafelújítások ellenére is.
Tavalyelőtthöz hasonlóan 2023-ban is 92,5 százalékban tartották a menetrendet az SBB járatai a jelentős utasszám-növekedés és az állandó pályafelújítások ellenére is.
Az idei év első hat hónapjában hat százalékkal, 13,9 millió tonnára csökkent a síneken szállított áruk mennyisége 2022 első félévéhez képest. A közúti teherszállítás sem lehet büszke.
Egyelőre nem hozott jelentős áttörést a svájci bázisalagutak átadása, de a vasút, ha lassan is, de biztosan növeli az áruforgalomból kihasított részesedését.
A 15,4 kilométer hosszú műtárgy megnyitásával teljessé vált az úgynevezett új alpesi vasúti összeköttetés (NRLA), mely központi eleme Európa legfontosabb észak-déli irányú vasúti teherszállítási útvonalának.
Az új, 57 kilométeres svájci műtárgy a japán Szeikan-alagúttól vette el a világ leghosszabb vasúti alagútja címet.
Június 1-jén végiggördülhet az első vonat a világ leghosszabb vasúti alagútján.