Két év óta először merészkedett be a Maersk a Vörös-tengerre

iho/hajózás   ·   2025.12.20. 12:00
_maersk_

A gázai tűzszünet reményt ad a hajóforgalom normalizálódására.

A Maersk új lapot nyitott a Bab el-Mandeb–Vörös-tenger–Szuezi-csatorna tengerhajózási útvonalon: a dán hajózási/logisztikai társaság ugyanis hosszú szünet után ismét konténerszállító hajóval jelent meg a térségben. A szingapúri zászló alatt hajózó, 2007-ben épült Maersk Sebarok e sorok írásakor 13,2 csomós sebességgel haladt észak felé, és várhatóan december 22-én érkezik meg a Szuezi-csatornához. A Sebarok a Maersk MECL járatát hajózza – a MECL a társaság Közel-Kelet/India  konténerszállítási szolgáltatása, és az Egyesült Államok keleti partját köti össze India, Pakisztán, a Közel-Kelet (például Jebel Ali, Salalah) és Európa (így Tanger) fontos kikötőivel.

Jelenleg a Maersk a fokozatos megközelítés elvét vallja, és egyelőre még tervezett Vörös-tengeri hajóútjai sincsenek, de ahogy elmondták, a gázai helyzet reményt ad az arra vezető konténerszállítási útvonalak helyreállítására. A Maerskhöz hasonlón más társaságok is fontolgatják, hogy bemerészkednek hajóikkal a transz-szuezi térségbe.

(Nyitóképünkön: a Maersk Sebarok a Vesselfinder felvételén)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.