Az Ever Given balesete ellenére is rekordbevétel a Szuezi-csatornán
A 2020 júliusával kezdődő és idén június végével záródó pénzügyi év 5,84 milliárd dollárt, vagyis több mint 1700 milliárd forint bevételt hozott a fontos vízi átjárónak.
A 2020 júliusával kezdődő és idén június végével záródó pénzügyi év 5,84 milliárd dollárt, vagyis több mint 1700 milliárd forint bevételt hozott a fontos vízi átjárónak.
Az Ever Given konténerszállító elakadását, majd a forgalmi torlódás megszűnését követően jelentős mennyiségű hajó tart a holland kikötőbe. Képes lesz kiszolgálni az áruk továbbszállításához szükséges kapacitásokat a vasút?
Most majd a feltorlódott hajók miatt kell izgulni.
A japán tulajdonos bocsánatot kért, markolóval is nekiestek a csatorna szélesítésének.
Valószínűleg egy erős széllökés miatt fordult keresztbe az Ever Given, blokkolva a kulcsfontosságú szállítási átjárót.
Főnökhöz méltón: Abdel-Fattáh esz-Szíszi államfő az egyiptomi elnöki jacht fedélzetén áthaladt az új Szuezi-csatornán, majd aláírta a mesterséges vízi út üzembe helyezését megszentelő dokumentumot. Semjént látta valaki?
Kötelező az új Szuezi-csatornát dicsérniük az egyiptomi mecsetekben pénteken felszólaló hitszónokoknak; az egységesített prédikáció tartalmától eltérő imámoknak a hatóságok megtorlásával kell számolniuk.
Az APL Southampton volt az egyik teszthajó. Pár konténerrel megpakolták...
Először engedték Egyiptomban a nemzetközi sajtó munkatársait az épülő új Szuezi-csatorna közelébe, amelyet a tervek szerint idén augusztusban nyitnak meg a tengeri forgalom előtt.
Iszmáilíjánál megvolt az első kapavágás, illetve „markolóvágás”, nekilátták a Szuezi-csatorna bővítéséhez és egy második építéséhez.
A modern világ egyik első csodája száz éves: 1914. augusztus 15-én adták át a forgalomnak a Föld egyik legjelentősebb mesterséges vízi útvonalát.
Nem, nem a hajóversenyek miatt: egyszerűen ekkora a forgalom. A régit is szélesítik egyébként. Jelentősen rövidülne az átjutási idő.