Két kilométernyi gyorsforgalmi toldás Kassa felé

iho/közút   ·   2018.01.17. 08:45
m30_tornyosnemeti0

A magyar oldalról érkező autósok közvetlenül az R4-es autópályán haladhatnak tovább Kassa felé. Az M30 Tornyosnémeti–országhatár szakasz átadásával a két éve elkészült szlovák oldali gyorsforgalmi út kerülő nélkül kapcsolódik be a 3-as számú főútba. A projekt megvalósításával 1700 méter hosszon, 2×2 sávos autóút épült leállósávval, középső elválasztó sávval. Az autósok innentől 110 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a szakaszon. Tornyosnémetitől nyugatra egy külön szintű csomópont épült, amely kapcsolatot biztosít a meglévő 3. sz. főúttal. A település, valamint az autóút felhajtó- és lehajtó ágainak balesetmentes megközelítését két körforgalmi csomópont segíti, amelyek összekötésére egy öttámaszú, négy nyílású híd is létesült. A Tornyosnémeti mellett található mezőgazdasági területeket szintén a felüljárón keresztül lehet elérni.

M30-as gyorsforgalmi napban és hóban. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt., illetve MTI/Vajda János)

Megújult a 20 éve épült tengelysúlymérő állomás is, a kijelölt gépjárművek ellenőrzésére és kiterelésére automata, előszűrő, rendszámfelismerő és kijelző rendszer létesült változtatható jelzésképű táblákkal. A szakasz téli üzemeltetését egy kálciumklorid oldat tároló és sósiló biztosítja. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2017 decemberére már megkötötte a kivitelezési szerződéseket a Miskolcig tartó folytatásra is. A munkálatok a következő hónapokban megkezdődhetnek a borsodi megyeszékhelyig még hiányzó közel hatvan kilométeren. A jelenlegi ütemtervek szerint az M30 autóút 2022-ben teljes hosszban elkészül. A beruházásokkal az egymilliós lélekszámú Kassa–Miskolc eurorégió közlekedési helyzete, a térségben lakók életminősége és életlehetőségei jelentős mértékben javulhatnak.

A mostani beruházás érdekesebb számai:

  • 3,4 kilométer vadvédő kerítést építettek,
  • 1 hektár új erdőt telepítettek,
  • a földmunkák során megmozgattak 30 ezer köbméter humuszt,
  • 130 ezer köbméter földművet,
  • 10 ezer köbméter pályaszerkezeti réteget építettek.

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végezte el nettó 4 milliárd 370 millió forintból.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.