Két Vectron rendel!

iho   ·   2013.10.17. 17:44
400px_vectron

A Vectronok részei a Paribus Capital harmadik Paribus Rail portfóliójának. A hamburgi illetőségű kiadóház a mozdonyokat legalább három évre veszi bérbe.

A mozdonyok idén decemberben várható átadását-átvételét követően a Paribus Svédországba vezényli azokat, ahol személyvonatokat vontatnak legalább a 2016-os menetrendváltásig. A Siemens és a Paribus közti megállapodás opciójaként a lízing további három évre hosszabbítható meg egy olyan magánvasút-társaságnak, amely a mozdonyokat menetrend szerinti nagysebességű személyszállításban használná fel.

A 193 923-as gép jó hírét vitte a mozdonytípusnak. Decemberben két társa érkezik a német Paribus Capital jóvoltából<br>(fotó: Siemens AG)

A 6400 kilowatt teljesítményű, kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű Vectron AC mozdonyok egyaránt alkalmasak lesznek teher- és személyszállító vonatok továbbítására, akár szinkronüzemben is. Moduláris kivitelüknek köszönhetően könnyen módosíthatók a különböző országok eltérő műszaki elvárásainak megfelelő felhasználásra.

A skandináv ország vasúthálózatán a Siemens legifjabb mozdonycsaládjának gépei nem ismeretlenek, mivel egy teszt keretében a német gyártó egyik Vectronja már egy ideje „ablakos” és tehervonatok élén is megfordul. A hideg északi telek idején is végzett nyúzópróbának köszönhetően a Siemens fontos üzemeltetési tapasztalatokat szerzett a mozdonytípus viselkedéséről. A próbák bebizonyították, hogy a Vectron bármilyen időjárási körülmény között nagyon hatékonyan felhasználható. Az egyik alkalom során a 193 923 pályaszámú villamos gép egy körülbelül 2300 tonnás tehervonatot negyven kilométer per órás állandó sebességgel, homokolás nélkül fel tudott húzni egy hat kilométer hosszú, tíz ezrelékes emelkedőn – írja a RailColor.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!