Kezdődik a Bánóc–Homonna vonalszakasz villamosítása

Korcsmáros Gábor   ·   2023.09.21. 09:00
Strazske

Szeptember 25-étől több vonalon is pótlóbuszok szállítják az utasokat emiatt.

A szlovák személyszállító vasúttársaság (ZSSK) tájékoztatása szerint 2023. szeptember 25-én kezdődik a Bánóc (Bánovce nad Ondavou) és Homonna (Humenné) közötti vasútvonal felújítása és villamosítása, ennek is az első szakasza, amely az Őrmező (Strážske) és Homonna (Humenné) állomások közötti vonalszakaszon zajlik. A felújítás és villamosítás a jelenleg érvényben lévő menetrendi időszak végéig sem fejeződik be teljesen. A vonatok helyett pótlóbuszok viszik az utasokat Őrmező és Homonna, illetve Homonna és Takcsány (Stakčín), valamint Homonna és Mezőlaborc (Medzilaborce) között. A távolsági járatok esetében a kerékpár- és poggyász szállítási szolgáltatások szünetelnek az említett szakaszokon. A vasúti közlekedés csak Kassa (Košice) és Őrmező között lehetséges.

Az éjszakai járatok esetében a hálókocsik, fekvőhelyes kocsik csak Pozsony (Bratislava) és Őrmező, illetve Prága (Praha) és Őrmező között közlekednek szeptember 25-től. Az autószállító szolgáltatás csak Kassáig vehető majd igénybe Pozsony, illetve Prága felől/felé. A felújítási munkálatok első szakasza körülbelül tizenkét hónapig tart majd, ezt követi majd a második szakasz, amely az Őrmező és Bánóc közötti vonalszakaszt érinti majd. Ennek a befejezését 2025 júliusára tervezik jelen állapot szerint.

A szlovák vasúti infrastruktúra-kezelőség (ŽSR) 2023. májusában írta alá a Bánóc és Homonna közötti egyvágányú vasútvonal villamosítására és felújítására vonatkozó szerződést a közbeszerzési pályázaton győztes csehországi Eltra vasútépítő vállalattal. A 33,5 kilométer hosszú egyvágányú vasútvonal villamosítása 214 millió euróba kerül majd (jóval többe, mint ahogy azt eredetileg tervezték).

A vasúti pálya a villamosítás mellett teljeskörű felújításon esik át, amelynek eredményeként nő a biztonság, 120 kilométer per órára nő a maximális sebesség, ezáltal pedig csökken a vonatok menettartama. A vasútvonalat az egyenáramú, 3 kilovoltos egyenfeszültségű rendszerrel látják el azzal, hogy már előkészítik az áramrendszer-váltásra is. A projekt keretében felújítják a nagymihályi (Michalovce) vasútállomást is. A felújítást követően Kassa és Homonna között már óránként közlekednek majd elektromos motorvonatok, a tervek szerint Panterek ingáznak a vonalon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek