Kibővítették a hamburgi kikötő legnagyobb konténerpályaudvarát

iho.hu   ·   2019.01.25. 11:15
HHLA-400

A német állam támogatásával tizenhárommillió eurós beruházást hajtott végre a Hamburgi Kikötő (HHLA) a kikötői komplexuma legnagyobb konténerterminálján. A Container Termial Burchardkai (CTB) korábbi nyolc vágánya mellé újabb kettőt építettek és a meglévő két portáldaru helyett már négy üzemel egymástól teljesen függetlenül a létesítményben. A fejlesztésnek köszönhetően huszonöt százalékkal nőtt a terminál kapacitása, így már évi nyolcszázötvenezer TEU-t tud kezelni.

A CTB helyét pirossal jelöltük a Google térképén

A vágányok mindegyikére hétszáznegyven méter hosszú szerelvényeket tudnak fogadni. A négy daru által a konténerek mozgatása gyorsabb, a kiszolgálás rugalmasabb a korábbiaknál. Egyúttal a HHLA egy második vasúti kapcsolatot is elkezdett építeni a CTB és a kikötői vasúthálózat között, ami 2020-ban fog elkészülni. A HHLA reményei szerint a második vonalnak köszönhetően jelentősen növekedni fog a vasúti forgalom a kikötőben, amit immáron felkészülten várnak. 2010 óta a CTB vasúti forgalma ötven százalékkal nőtt, a teljes kikötői árumozgást tekintve pedig a vasúti szállítás részaránya az elmúlt nyolc–kilenc évben harminchétről negyvenhárom százalékra emelkedett.

A hamburgi kikötő az Elba torkolatában fekszik, száztíz kilométerre a tengertől. Ez Németország legnagyobb, Európa harmadik legforgalmasabb és a világ a tizenötödik legnagyobb forgalmú kikötője, összesen hetvennégy négyzetkilométer kiterjedéssel. A Burchardkai a négy konténerterminál közül a legnagyobb (a másik három az Eurogate, az Altenwerder és a Tollerort terminál), összesen 2850 méter hosszú partszakaszán nyolc hajó tud dokkolni.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.