Kínálatbővítés Svájcban
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) közleménye szerint belföldi forgalomban a Genf és Lausanne között Coppet, Nyon, Gland, Rolle, Allaman, Morges és Renens VD állomásokon is megálló RegioExpress (RE) vonatok a decemberi menetrendváltást követően gyakrabban, félóránként indulnak. Lausanne-tól ezek felváltva közlekednek tovább Palézieux–Romont és Vevey irányába. Az egyes szerelvények kapacitását ezen a viszonylaton 13 új emeletes motorvonat üzembe helyezésének köszönhetően egyharmadával növelik. A Stadler Kiss márkanevű járművek gyorsvonati közlekedésre adaptált változatáról van szó. Ez belső kialakításában némileg eltér a zürichi S-Bahn hálózatán már bizonyított elővárosi-gyorsvasúti kiviteltől.
Szintén Kiss motorvonatok segítségével vezetik be Zürich HB és Schaffhausen között is a félórás ütemet. Az eddigi 60 perces követést, amelyet felváltva biztosítottak az egyenként kétórás ütemben közlekedő Zürich–Stuttgart IC és Bern–Zürich–Schaffhausen IR vonatok, óránként egy RE-vel sűrítik. A két tartományi székhely között ingázóknak a jövőben tehát három különböző vonatnem nyújtja majd ugyanazt a szolgáltatást, bülachi megállással.
Nemzetközi forgalomban ötről hatra bővül a Svájc és Ausztria között közlekedő Railjet vonatpárok száma, ugyanakkor az osztrák szakaszon 20 perccel rövidül a Zürich és Bécs közötti menetidő. Emellett hosszabbodik a Párizs és Bern közötti TGV útvonala; december 9-től Interlaken Ost lesz a nagy sebességű vonat végállomása. Ellenkező irányban a TGV csak hétvégén indul Interlaken Ostról, munkanapokon továbbra is csak berni átszállással lehet majd eljutni a Thuni-tó és Brienzersee között fekvő, idegenforgalmi szempontból igen jelentős városból Franciaország fővárosába.