Kizöldült a 2-es villamos vonala Szegeden

iho/vasút   ·   2011.12.06. 08:13

A terepen a szépészeti beavatkozásokat végzi a kivitelező: gyepet ültet - írja a Délmagyar.hu.

Az internetes lap keddi cikkében beszámol róla, hogy már terítik a gyepszőnyeget a új, rókusi 2-es villamosvonal építői a Rókusi körúton, a Tesco és a jelzőlámpás körforgalom között, ahol a körút közepén jár majd a villamos. Ez az egyik utolsó mozzanat az új pálya építésén. Várhatóan szerdáig elér az élő burkolat a rókusi csomópontig. A fél négyzetméteres rolnikat úgy telepítik, hogy alá 20 centi vastag komposztot tettek, abba fektették a locsolórendszert, amely szárazságban táplálja a gyepet.

Gyepszőnyegezéshez alkalmas akár a decemberi időjárás is, mert addig lehet lerakni, amíg a fagytól nem törik el a tekercs. A 2-es vonalán összesen 3000 méter hosszan épül ilyen környezetbarát vágány. A folytatásban a Körtöltés utca és a vértói végállomás között „ültetnek" füvet. Közben a kivitelező Villamos 2 Konzorcium a legutolsó simításokat végzi a vértói hurokfordulónál, a Csáky, a Körtöltés és a Kisteleki utcai megállónál. Ezzel a vonalépítés terepmunkája lezárul.

A tervek szerintmárciusban indulhat el a villamosközlekedés a 2-esen a Vértó és az Indóház tér között. A műszaki átadás egyik feltétele az október végén sikeresen levezényelt villamos-próbajárat volt, de a háttérben a kivitelezőnek teljesítenie kell még a nagyon szigorúan ellenőrzött adminisztratív feltételeket – tájékoztatta a lapot Csanádi Zoltán, a tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója.

A 3745 méter hosszú szárnyvonal átadásának nincs hivatalos határideje. A kivitelezőnek a többszöri módosítás után legkésőbb tavaly szeptember 18-áig kellett volna elkészülnie a 2,1 milliárd forint értékű beruházással. 2010. október végére a cseh–magyar cégtársulás elérte a kötbér maximumát, ami 417 millió forint. Mivel a konzorcium nem fogadta el sem a mértékét, sem a jogalapját, az önkormányzat a megyei bíróságon igyekszik érvényt szerezni a követelésének.

Zöldpálya az 1-esen és a 3-ason is

Hazánkban az első valóban füves vágány a szegedi tömegközlekedési nagyprojektben készült el; tavaly december közepén, hóesésben gyepesítették a 3-as vonal Tisza Lajos körút és nagykörút közötti részét 320 vágányméter hosszan. A második a 2-es vonal gyepe. A város harmadik környezetbarát vágánya az 1-es belvárosi szakaszán létesül, a Széchenyi tér bíróság és nagyposta előtti szakaszán, 310 méter hosszan.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.