Köki: lesz feltámadás?

iho   ·   2016.10.12. 08:45
00kicsi

Az állomásfelújítási projekt IKOP-szakaszolási fázisában, azaz várhatóan 2018–19-ben tervezi a vasúttársaság a sok vihart kiváltott Kőbánya-Kispest állomás utasforgalmi és üzemi tereinek felújítását. Néhány munkafázissal azonban már addig sem kell várni: a tető szigetelését még az idén elkezdhetik.

Szó mi szó, furcsa volt a vonatról leszállás után azonnal esernyőt nyitni úgy, hogy fedett perontető várja az utasokat Kőbánya-Kispesten. A mozgólépcsők fölötti tetők leszigetelésének – ez elsődleges feltétele az üzembe helyezésnek – engedélyezési eljárása, árajánlatkérése és a kivitelező kiválasztása már megtörtént, a szükséges engedélyek a lépcsőfelújításokhoz is megvannak. Ez utóbbi munkát várhatóan már novemberben elkezdik, az éjszakai vágányzárak egyeztetése, elrendelése, a gyártási és a bontási munkák után. Perononként egy-egy lépcső felújítása decemberben, egy-egy pedig januárban fejeződhet be.

Már nem sokáig tartanak az áldatlan állapotok Kökin (fotó: Kemsei Zoltán)

Kőbánya-Kispest teljes felújításának a tervezésére indított közbeszerzési eljárás hamarosan befejeződik, a szerződéskötés október végére várható. A projektben liftek beépítése, a mozgólépcsők cseréje szerepel többek között, valamint a gyalogosfelüljáró teljes megújítása és megerősítése mellett a Budapest–Cegléd vonal peronján (4–5. vágányok) magasítást, a többi utasperonon burkolatjavítást, és az utastájékoztató rendszer teljes rekonstrukcióját tervezik. A MÁV célja továbbá az eddig rendezetlen tulajdonviszonyok egyértelműsítése, amely majd tükrözi az ingatlanrészek működésével és üzemeltetésével összefüggő hatásköröket is – tudta meg szerkesztőségünk a MÁV illetékeseitől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.27. 09:00

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.