Költségvetés: jelentős összegek az infrastruktúra fejlesztésére

MTI   ·   2015.05.13. 18:02

Az idei büdzsében az utóbbira nincs előirányzat, míg a CEF céljaira – az európai közlekedési-, energiaügyi- és digitális hálózatok fejlesztése – az idei költségvetésben 4,4 milliárd forint szerepel. A közúthálózat fenntartására és működtetésére az idei 56,6 milliárd helyett 60,1 milliárd forintot tartalmaz a jövő évi költségvetés.

Kismértékben csökken a PPP-programok keretében megvalósult autópályák rendelkezésre állási díja. Az idei előirányzat 114,2 milliárd, a jövő évi viszont csak 110,4 milliárd forint. A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése 72,9 milliárdról 74,1 milliárd forintra nő. A vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése viszont 154,4 milliárd forint értékben változatlan marad. Ugyanakkor jelentősen emelkedik az autóbusszal végzett személyszállítás – mint közszolgáltatás – költségtérítése. Az idei 33,5 milliárd forint 41 milliárdra növekszik jövőre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.