Költségvetés: jelentős összegek az infrastruktúra fejlesztésére

MTI   ·   2015.05.13. 18:02

Az idei büdzsében az utóbbira nincs előirányzat, míg a CEF céljaira – az európai közlekedési-, energiaügyi- és digitális hálózatok fejlesztése – az idei költségvetésben 4,4 milliárd forint szerepel. A közúthálózat fenntartására és működtetésére az idei 56,6 milliárd helyett 60,1 milliárd forintot tartalmaz a jövő évi költségvetés.

Kismértékben csökken a PPP-programok keretében megvalósult autópályák rendelkezésre állási díja. Az idei előirányzat 114,2 milliárd, a jövő évi viszont csak 110,4 milliárd forint. A vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése 72,9 milliárdról 74,1 milliárd forintra nő. A vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése viszont 154,4 milliárd forint értékben változatlan marad. Ugyanakkor jelentősen emelkedik az autóbusszal végzett személyszállítás – mint közszolgáltatás – költségtérítése. Az idei 33,5 milliárd forint 41 milliárdra növekszik jövőre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.