Korridorügyek Romániában
Az említett pályaszakaszra már februárban kiírtak egy tendert, ám áprilisban eredménytelenül zárult: a CFR hibázott, rossz dokumentumokat nyújtott be a hatóságokhoz. A jelenlegi közbeszerzési eljárás határideje július 29, akkor döntenek 141,3 kilométer vasút sorsáról.
A munkálatok becsült értéke 580 milliárd forint, a tenderen a legkisebb ár győz.

I. Szakasz: Km 614–Iltő (Ilteu), 280 milliárd Forint
- 
81 kilométernyi vonalújjáépítés 
- 
30 vasúti híd, 64 áteresz, 1 alagút (649 méter hosszban) 
- 
a felsővezeték korszerűsítése 
- 
ETCS-2+GSMR kiépítése 
- 
11 vasútállomás és megállóhely felújítása 
II. Szakasz: Iltő (Ilteu)–Piski (Simeria), 300 milliárd Forint
- 
60 kilométernyi vonalújjáépítés 
- 
20 vasúti híd (melyekből öt száz méter hosszú a Maros felett), 32 áteresz, 5 felüljáró, 6 aluljáró 
- 
a felsővezeték korszerűsítése (a betápláló alállomások 25 kV-ról 27,5 kV-ra való átállása, SCADA rendszer kiépítése) 
- 
ETCS-2+GSMR kiépítése 
- 12 vasútállomás és megállóhely felújítása
A páneurópai korridor részét képező Kürtös–Arad–Segesvár vonalszakasz kivitelezésének határideje 2016 eleje, a munkák jó ütemben haladnak. Aradon elkészült az új kocsitároló, a csarnokot úgy alakították ki, hogy majd fogadhassák a Railjeteket is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
 
  





 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    