Korridorügyek Romániában

Biszak Ábel   ·   2014.06.14. 10:15

Az említett pályaszakaszra már februárban kiírtak egy tendert, ám áprilisban eredménytelenül zárult: a CFR hibázott, rossz dokumentumokat nyújtott be a hatóságokhoz. A jelenlegi közbeszerzési eljárás határideje július 29, akkor döntenek 141,3 kilométer vasút sorsáról.

A munkálatok becsült értéke 580 milliárd forint, a tenderen a legkisebb ár győz.

A munkálatok állapota május végén. Zölddel a kész, pirossal az épülő szakaszok. </br> (Forumtrenuri.com)

I. Szakasz: Km 614–Iltő (Ilteu), 280 milliárd Forint

  • 81 kilométernyi vonalújjáépítés

  • 30 vasúti híd, 64 áteresz, 1 alagút (649 méter hosszban)

  • a felsővezeték korszerűsítése

  • ETCS-2+GSMR kiépítése

  • 11 vasútállomás és megállóhely felújítása

II. Szakasz: Iltő (Ilteu)–Piski (Simeria), 300 milliárd Forint

  • 60 kilométernyi vonalújjáépítés

  • 20 vasúti híd (melyekből öt száz méter hosszú a Maros felett), 32 áteresz, 5 felüljáró, 6 aluljáró

  • a felsővezeték korszerűsítése (a betápláló alállomások 25 kV-ról 27,5 kV-ra való átállása, SCADA rendszer kiépítése)

  • ETCS-2+GSMR kiépítése

  • 12 vasútállomás és megállóhely felújítása

Alakul a román korridor </br> (Fotó: Tevan Imre)

A páneurópai korridor részét képező Kürtös–Arad–Segesvár vonalszakasz kivitelezésének határideje 2016 eleje, a munkák jó ütemben haladnak. Aradon elkészült az új kocsitároló, a csarnokot úgy alakították ki, hogy majd fogadhassák a Railjeteket is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.