Korszerűsített személykocsikat vett át a Pesától a PKP Intercity

iho/vasút   ·   2025.08.02. 13:30
_pesa_ok_

A Pesa Mińsk Mazowiecki a 24 leszerződött 152A típusú, első osztályú, termes kocsiból egyelőre az első nyolcat építette át.

Minden út Berlinbe vezet: annak idején a felek az Innotranson írták alá azt az összesen 59 152A és 154A sorozatú kocsi a lengyel besorolás alapján P5 jelű nagyjavítására vonatkozó szerződést, amelynek az összértéke 376 millió zlotyi (hozzávetőlegesen 235 milliárd forint). A kocsikat korábban leállították, vagy, ahogy Janusz Malinowski, a PKP Intercity vezérigazgatója kifejezte magát, többjük „a bokrokban – a »parajos« lengyel vasúti megfelelője – parkolt”.

A megállapodás szerint a munkálatok két szakaszra oszlanak. Az elsőben az alapvető, az UIC Z1 jellegű kocsikra jellemző műszaki paraméterek megtartásával átépítik a járműveket, majd a második szakaszban, 18 hónapos üzemidő után következik a P3 jelű karbantartás – ezt követően engedélyezik a kor követelményeinek megfelelően átépített, a kényelmi szolgáltatások egész sorát kínáló járműveknek a 200 kilométer per óra legnagyobb sebességet. A szerződést teljesítésének határideje 2026 első negyedévének vége.

A 152A sorozat első járművei a következő vonatokban állnak forgalomba:

  • IC 18114/5 Tengerpart, Łódź Fabryczna–Kołobrzeg,
  • IC 81114/5 Tengerpart, Kołobrzeg–Łódź Fabryczna,
  • IC 19130/1 Zsófia, Warszawa Wschodnia–Łódź Fabryczna,
  • IC 91130/1 Zsófia, Łódź Fabryczna–Warszawa Wschodnia,
  • IC 15152/3 Öböl, Łódź Fabryczna–Gdynia Główna, IC 51152/3 Öböl, Gdynia Gł.–Łódź Kaliska.

A 152A típusú kocsik korszerűsítő átalakítása a lengyel Nemzeti Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervből származó uniós források révén valósul meg. A PKP Intercity eddig több mint 16,5 milliárd zloty értékű projektekre kötött szerződéseket lengyel gyártókkal és javítóüzemekkel, ám a modern gördülőállomány kialakítására elkülönített összeg a későbbeikben eléri a 27 milliárdot. Ennek eredményeként a tervek szerint 2030-ra a korábbi vonatszám kétszeresét üzemeltető vasúttársaságnál a 160–250 km/óra sebességű utazás lesz a norma.

(fotó. PKP Intercity)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Török villamosok álltak forgalomba a szerb fővárosban

iho.hu   ·   2025.08.03. 09:00

Leszállította a Bozankaya az első három, a belgrádi városvezetéssel aláírt, 25 járműre szóló szerződés keretében gyártott villamost. A kerék futófelületétől a külső- és belső ajtónyitó gombokon át a szedő széncsúszkájáig mindhárom száz százalékig török gyártmány.