Kőzúzalékos vonat erősíti az 1-es vonalat

iho   ·   2013.06.04. 19:32
A vasúti pályát Komárom–Almásfüzitő között már június 4-én reggel nyolckor elkezdték megerősíteni: tizenöt, kőzúzalékkal terhelt vasúti kocsi stabilizálja a töltést, az 1-es vonal forgalma egy vágányon, váltott irányban zajlik. A munkákon napközben 150 katona dolgozott, önkéntesek segítségével. A Duna folyamatos áradása miatt (a tetőzés péntekre várható) újabb 21, szintén kőzúzalékkal rakott vasúti kocsit kell a térségbe küldeni, a stabilizálás azért szükséges, hogy az árvízvédelmi töltést is képező vasúti pályán az alépítményt az áradó folyó ne mossa ki. A közlekedési korlátozás visszavonásig – az árvíz biztonságos levonulásáig – érvényes. A vis major helyzet miatt a MÁV-Start késés esetén nem téríti vissza a hely- és pótjegyek árát, azonban az utazás megkezdése előtt a már megváltott jegyeket kezelési költség levonása nélkül visszaváltják.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.