Kőzúzalékos vonat erősíti az 1-es vonalat

iho   ·   2013.06.04. 19:32
A vasúti pályát Komárom–Almásfüzitő között már június 4-én reggel nyolckor elkezdték megerősíteni: tizenöt, kőzúzalékkal terhelt vasúti kocsi stabilizálja a töltést, az 1-es vonal forgalma egy vágányon, váltott irányban zajlik. A munkákon napközben 150 katona dolgozott, önkéntesek segítségével. A Duna folyamatos áradása miatt (a tetőzés péntekre várható) újabb 21, szintén kőzúzalékkal rakott vasúti kocsit kell a térségbe küldeni, a stabilizálás azért szükséges, hogy az árvízvédelmi töltést is képező vasúti pályán az alépítményt az áradó folyó ne mossa ki. A közlekedési korlátozás visszavonásig – az árvíz biztonságos levonulásáig – érvényes. A vis major helyzet miatt a MÁV-Start késés esetén nem téríti vissza a hely- és pótjegyek árát, azonban az utazás megkezdése előtt a már megváltott jegyeket kezelési költség levonása nélkül visszaváltják.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ilyennek látják hivatásukat a cseh mozdonyvezetők

iho/vasút   ·   2025.09.09. 09:00

Egy friss kérdőíves felmérés alapján a mozdonyvezetői szakmának társadalmi presztízse van, hosszú távú jövőképpel, ám a túlságosan bonyolult szabályozás és az éjszakai pihenési lehetőségek gyenge szintje kissé árnyalja a képet.