Leállt a motor, nem volt benzin
Gödöllő fölött elfogyott az üzemanyaga és leállt egy egymotoros kisgép hajtóműve. A háromszáz méter magasan repülő gép fedélzetén az oktató és növendéke ült – adta hírül a Lokál, amelynek nyomán a Légiközlekedés facebook-csoport is közreadta az információt..
Az oktató a Lokál megfogalmazása szerint „kétségbeesetten” próbálta átkapcsolni a másik tartályt, azonban a motor nem indult be. Ezután döntött úgy, hogy a városszéli szántóföldön kényszerleszállást hajt végre. A pilóta és utasa szerencsére nem sérült meg.
Úgy tudjuk, folytatja a lap, hogy a pórul járt gép üzemeltetője évek óta foglalkozik pilótaképzéssel Gödöllőn. Volt időszak, amikor fél év alatt öt repülőgépe tört össze, három pilóta szörnyethalt.– Érthetetlen módon sem a gépet üzemeltető cég vezetője, sem az alkalmazottai nem értesítettek a történtekről, velük a szántóföldön találkoztam. Utasítottam az ügyvezető igazgatót, hogy azonnal értesítse a hatóságot a történtekről – mondta a Lokálnak a szigoráról híres, köztudottan keménykezű Both Lajos, a gödöllői reptér parancsnoka. – Azt sem értettem, hogy a repülőtéren sem az ügyeletes, sem az oktatást végző cég kiképzésvezetője nem tudott a kényszerleszállásról, tőlem értesültek róla.
Both Lajos parancsnok korábban a balesetek miatt szigorú szabályokat vezetett be, ami minden repülésbiztonsági kockázatot feltár. A belső vizsgálat eredménye után döntenek róla, megszüntetik-e a szóban forgó cég és a gödöllői repülőtér üzembentartója közötti szerződést.
Portálunk 2016-ban adott hírt egy gödöllői kétszemélyes kisgép halálos balesetéről, a Dánynál lezuhant Tecnam P2002-es a reptéren működő CAVOK Aviation Training nevű cég tulajdona volt, amelynek egy másik, hasonló típusú gépe ugyanabban az évben Bátonyterenyén tört össze, egy Cessnája pedig hegynek repült Tatabánya környékén.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!