Liget, troli nélkül?
A Városliget zajszennyezése a Kós Károly sétányon és a többi, a ligetet körülvevő úton zajló nagy forgalom miatt meghaladja azt az értéket, amely egy zöldterülettől elvárható lenne – így kezdte beszámolóját Siló Szabolcs, a Vibrocomp Kft. szakgeográfusa. A legrosszabb a helyzet az Ajtósi Dürer soron, de a Hermina út és a Dózsa György út is jelentősen hozzájárul a hatérértékek fölötti szennyezéshez.
Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója hangsúlyozta, hogy a Városligetet nulla károsanyag-kibocsátású területté kell tenni. Az autómentesítés érdekében valódi P+R parkolókat kell létrehozni a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál található terület bővítésével, 1320 új férőhellyel, három új mélygarázsban (Közlekedési Múzeum, Hermina-garázs és Dózsa György út) összesen közel kétezer autó parkolására lesz lehetőség.
A Ligeten belül elektromos midibuszok futnak majd, a troli a Dvořák sétányon megmaradna a troli, ám felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódban. A kisföldalatti új megállóhelyet kapna a Hungária körútnál, a Vágány utcát a Dózsa György úti és a Hungária körúti csomópontok átépítésével együtt kiszélesítenék, a Dózsa György úton külön buszsáv létesül. Fontos lehet a Szegedi úti felüljáró megépítése a Rákosrendező pályaudvar fölött, és a 3-as villamos átvezetése is – írja a Magyar Idők.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!