Lufthansa csoport: az utasszállítás vitte az üzletet!

iho   ·   2016.03.17. 13:45
071010_FRA_AIRL_065_cim2

Az utasszállító szektor eredménye megduplázódott

A nagy európai társaságok sorában most a Lufthansa hozta nyilvánosságra 2015-ös mérlegét, aminek alapján Carsten Spohr, az igazgatótanács elnöke és a Lufthansa elnök-vezérigazgatója joggal mondhatta: kihívásokkal teli, de sikeres év volt a tavalyi.

Az iho/repüléshez eljuttatott közlemény kiemeli az utasszállítási ágazat adózás előtti eredményét, ami gyakorlatilag megduplázódott, a 2014-es 701 millióról 1,5 milliárd euróra növekedett. Persze nagyok a különbségek, például a Lufthansa 970 milliója és az Eurowings nyolcmilliója között, de hát az utóbbi, diszkont-vegyes modell szerint működő társaságnak ez még csak az indulási szakasza. A Swiss a Lufthansához hasonlóan megduplázta az eredményét 429 millióra, és az Austrian is 52 millióra emelte az adózás előtti eredményszámát.

Egy ugyancsak sikeres társaság a csoportból: a Swiss

Gyengébben teljesített a cargoágazat, mint ahogy az egész világon alaposan csökkent a légi teherszállítás teljesítménye, elsősorban az ázsiai országok mérsékeltebb növekedése miatt. Ez a Lufthansa esetében a bevételek 74 millió euróra való visszaesését jelentette. A cégcsoport közleménye erős túlkapacitást említ világszerte, ez vonatkozik a Lufthansára is, amely már tervbe vette és meg is kezdte a háromhajtóműves MD-11-esek kivonását.

Jelenleg ezekből már csak tizenegy szolgál, egy pedig tartalék, de a teherszállító flotta gerincét a jövőben a gazdaságosabban üzemeltethető kéthajtóműves 777-esek alkotják majd. Ugyanakkor mind az utasszállítás, mind a teherszállítás eredményeit megkurtították a tavalyi sztrájkok, csak a negyedik negyedévben a veszteség ezügyben 100 millió euró volt.

Fokozatosan, évenként egy-két géppel csökkentik az MD-11-es cargogépek számát

Spohr ugyanakkor hangsúlyozta, a pozitív mérleg egyáltalán nem csak az alacsony üzemanyagárakon múlott, hanem azon, hogy megnőtt a forgalom, ami az elnök-vezérigazgató szerint igazolja a Lufthansa politikáját: minőséget kínálni mind a prémium-szegmensben, mind a point-to-point hálózaton.

A 2016-os tervek szerint a kapacitást csak ott növelik, ahol „a költségszerkezet versenyképes”, mondta Spohr, hozzátéve, hogy idén elsősorban az Eurowings hálózatát bővítik, vagyis, tehetjük hozzá, azt a nagy Lufthansa-központokon kívüli vonalrendszert, amelynek lényege gazdaságosan repülni Európán belül is, de most esedékes az Eurowings hosszútávú vonalainak kiterjesztése is.

Ahol bőven bővítenek: az Eurowings

Mindez pedig történik a költségek további racionalizálása mellett: Spohr úgy fogalmaz, az alacsony kerozinár komoly hátszél a 2016-os évben is, de a fő célkitűzés továbbra is a versenyképesség fenntartása, a költségek csökkentése. Ennek egyik eszköze ötvenkettő új, modern, alacsony fogyasztású gép beszerzése 2016-ban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek