Luxusautó vs. kisteher, avagy melyik takarékosabb?
![Emerald-Automotive-t001](/storage/17390/Emerald-Automotive-t001.jpg)
A Jaguar XJ_e konnektoroshibrid-kutatási projektjének járműve és az Emerald Automotive t-001 típusú, megnövelt hatótávolságú kisáruszállítója indul a november 3-án megrendezendő hatvan mérföldes versenyen. Brightonból indulnak majd a versenyzők, hogy aztán a londoni Regent’s Street-re érkezve minél kevesebb energia felhasználásával teljesítsék a távot – olvasható az Axeon honlapján.
A Jaguar konnektoros hibridje az Axeon 12,3 kilowattos akkumulátorcsomagját kapta meg, aminek köszönhetően akár 25 kilométert is megtehet elektromos üzemmódban, mialatt kevesebb mint 75 gramm per kilométer a szén-dioxidot-kibocsátása. Egy 69 kilowattos motort hajtanak az akkuk, amelyek mellett egy kétliteres, négyhengeres turbómotor is helyet kapott a hajtásláncban. A legmodernebb lítium-vasfoszfát telepekkel egy egységbe épített hűtés/fűtés tartja a megfelelő hőmérsékleten a rendszert az optimális vezérlés és biztonság érdekében.
![A Jaguar XJ_e működésének rajza.<br >(fotó: technologicvehicles.com)](/img/zoldut/1210/121021_konnektoros_luxusvsteher/Jaguar-XJ-e_concept.jpg)
Az Emerald Automotive t-001 számára az Axeon tervezett és gyártott két egyedi 25 kilowattórás akkumulátort, így a kisáruszállító 66 mérföldet tehet meg 22 gramm per kilométer CO2 kibocsátás mellett. A telepek az angol gyártó által kifejlesztett és szabadalmaztatott akkumulátorvezérlő-rendszert használják, amik rugalmasan elhelyezhető modulokból állnak.
![Az Emerald Automotive t-001 a tesztpályán.<br >(fotó: trucktrend.com)](/img/zoldut/1210/121021_konnektoros_luxusvsteher/Emerald-Automotive-t001-Test-Track.jpg)